Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVše co Ti přeji...
Autor
Savage Flame
Vše, co Ti přeji…
Vracím se v mysli nazpět časem… Zpátky, až k momentu, kdy jsem Tě poprvé zahlédl a všiml si, že nestraníš konvencím. Je zvláštní, že si pamatuji i pramínek vlasů, který tak nepoddajně a svobodně unikal tvé sponce… Otočil jsem se a přikázal si nedívat se a šel jsem svou cestou dál.
Co jsem Ti asi tehdy přál?
Jen bůh ví a možná ani ten ne. Jistě však úsměv, šťastnou cestu a malé radosti ze šťastných návratů…
Pak se to stalo. To co jsem zahlédl ve tvých očích a připadalo mi, jako záblesk nemožného přání, Tě poslalo za mnou, donutilo se ozvat a přijít blíž. Toužil jsem Tě poznávat a stále nalézat další krásná překvapení, ve Tvých slovech, polibcích, dotecích… Byl jsem zmatený sám sebou a lapený do sítí šelmy, která si říká láska. Od prvního slova, polibku, doteku…
Co jsem Ti asi tehdy přál a vlastně i sobě? Jen bůh ví a možná ani ten ne. Jistě však něžný cit, splnění snu a to snad největší štěstí, z vědomí, že jsme nalezli jeden druhého…
Naše rozmarné léto se přehouplo do času zlátnoucího listí, pak do zimy a naše cesta, již nebyla naší… Někde mezi zbytečnými odchody, nevyřčenými i vyřčenými výčitkami i spoustou obav z malicherností, které nebyly ničím víc, než jen matoucím stínem skutečnosti, jsme každý klopýtli a již nenašli cestu zpět. Snad pro bolest, snad prázdnotu, snad pýchu, jsme zavrhli lásku, o níž jsme oba tak plamenně vykřikovali, jak je věčnou a nesmrtelnou…
Co jsem Ti asi tehdy přál? Jen bůh ví a možná ani ten ne. Jistě však vědět, že to nebyla lež a je mi moc líto, že jsem Ti nedokázal dát to, po čem jsem tak toužil. Radost a štěstí…
Je zase léto a já bloudím sám. Snad stále čekám, že někde najdu odpověď na otázku, v čem jsem se zmýlil, nebo proč právě v Tobě, kterou ale stejně neumím jinak, než milovat. Od zimních závějí, jsem neviděl Tvou tvář a Tvůj hlas, je pro mě jen stále těžší doplňovačkou tónů a pocitů, jež ve mně vyvolával. Poznal jsem i Tvou zlobu, stejně jako pro mne tehdy až nepochopitelnou zášť. Dozvěděl jsem se o tolika rádoby nevinných lžích, jež jsi mi řekla i tolika, které jsi řekla jiným o mě… Ne necítím zlost, nenávist, ani nic podobného. Hluboko uvnitř, jsi stále člověkem, jehož jsem toužil jen chránit a pomáhat mu. To se nikdy nezmění. V duchu si říkám: "Však Ty to víš, lásko..."
Přál bych si, abys mohla zpět za mnou a sebou takovými, jakými jsme byli na začátku, ale vím, že to se mi už nikdy nesplní. Možná se jednou potkáme a třeba dokonce najdeme vůli a sílu přiznat jeden druhému, že jsme toho druhého opravdu milovali. A možná, kdo ví, budeme dokonce i šťastní a spokojení…
Co všechno bych Ti asi přál? Jen bůh ví a možná ani ten ne. Jistě však úsměv, šťastnou cestu a malé radosti ze šťastných návratů…
…Najdi svou cestu, má tvrdohlavá lásko, jdi po ní, vyhrávej a nevzdávej se, nikdy a před ničím… A hlavně… Buď šťastná…
10 názorů
Savage Flame
17. 02. 2021To Jamardi: Dekuji za uprimna slova i tip.;) S.F.
Savage Flame
17. 02. 2021To R.L.: Dekuji za navstevu a tip.;) S.F.
Ta základní kostra: přál jsem si, myslel jsem si, nevím v čem jsem se zmýlil, myslím si, přeju si je velice pravdivá, takto jsem to slyšela mnohokrát a ve velmi citovém podání, takže vnímám hlavně tu kostru a ty slova okolo, která píšeš ani tak ne. Je to velice osobní záležitost chycená za spodní niť a je těžké o tom psát, aby to druhého zaujalo, protože každý chce najít v díle něco, co mu něco přinese. Oceňuji odvahu o tom psát.
Savage Flame
06. 11. 2020To s policií mě nenapadlo a fakt mě to pobavilo :D
asi jsi to myslel upřímně... ano, v podobných situacích má člověk tendenci uvažovat takovým způsobem... všechno mu připadne osudové... a nesmírné... a bolestné... ale jako... s literaturou to nemá podle mě moc společného.
ale jako arteterapie - tomu rozumím. jenom si říkám, jestli by nestálo za to počkat, přečíst si tento dopis za pár týdnů/měsíců a zkusit z něj vykřesat něco... něco jiného než takovou snůšku frází.
a mimochodem, v jedné větě užít pomáhat a chránit, to taky není zrovna nejšťastnejší... ale jako pobavilo mě to; kouzlo nechtěného... a napadlo mě samozřejmě - jsi policista?
To vesuvanka: Dekuji za tip, pochvalu i prani... Po 17 letech ale myslim, ze to tak nejspis melo byt a pomohlo mi to neuzirat se v sobe a umet odpustit a prat... Asi jako vulkan, nevezme zpet scou lavu, ale "ulevi si" ;) S.F.
Savage Flame
05. 11. 2020To Gora: No jo, pralo se to ve me... :) Ono tech porozchodovych veci se tu objevi vic a asi budou podobne ladene. Si rikam, jestli by to ony videly jinak :) Ale asi lepe, ze to bylo sebeterapeuticke dopisovani a nedorucoval jsem :) Asi i proto ta technika psani casto dost pokulhava. Jsem mozna blazen, ze tu otevrene priznavam, ze to nejsou fiktivni zapletky... Ale co. Treba nekdy dokazu psat dojemne i bez nutne predem rozervaneho srdce... A nebo ne, ale budu schopen to psat tak, ze to bude aspon po case ke cteni. ;) Kazdopadne diky za vecnou kritiku, pomaga mi to videt, co bych sam nevnimal a snad se i ucit... ;) S.F.
Romantika, ale podle mě na hraně "červené knihovny"...
Používáš zde dost přepjaté výrazy... těch bych se být tebou snažila vyvarovat, celkově je to vyznění dopisu dost "naivně" podáno...
Krásně a poeticky napsané. I když jsi zažil zklamání, láska vítězí, o čemž svědčí poslední tři odstavce. TIP s přáním, aby se Ti vrátila...