Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVrba
Autor
PavelK
křídly třepetá
na vrbě černý motýl –
vytéká míza
21 názorů
Pavle, já zase pracuji jako posunovač (významů):
Přál si klepeta
pak však při sadu soptil
ach tahle schíza…
Otec nereptá
synáček půlrok šrotil
kvalita výza
Já tomu nerozumím. Mně drtivá většina haiku připadá jako chabý první verš, jako pšouk líného intelektuála. Verze, kterou nastínila Umbratica má alespoň hlavu a patu. Možná je problém v tom, že rozměr japonského haiku v češtině nepostačí, že se autoři prostě "nevejdou"
blacksabbath
16. 11. 2020.....myslím si, že ten motýl se přilepil........třepetá z posledních sil......*/***
To já přece vědět nemohu. Je dost možné, že má variace je založená na jiném principu, než tvůj původní nápad.
Jde o to, zda už předem máme jasnou představu, jak má dílo vypadat a co má říkat. Pokud samotné této představě věříme, pak ji musíme co nejpřesvědčivěji realizovat.
A Ty víš jakou jsem měl představu, jak má dílo vypadat a co má říkat?
Pavle,
nezáleží na tom, kolik času dílu věnujeme. Jde o to, zda už předem máme jasnou představu, jak má dílo vypadat a co má říkat. Pokud samotné této představě věříme, pak ji musíme co nejpřesvědčivěji realizovat. Nezáleží na tom, jak dlouho na tom kdo pracuje. Tady je tvůj nápad zajímavý, ale realizace není dotažená do konce.
Norsko,
já mám humbuk ráda. Jsem děvče do nepohody a nějakého humbuku se hned tak neleknu. ...Ale tady na Písmáku kolem mé básničky třeba ani žádný humbuk nebude.
Třeba v tom je hádanka Umbratico.
Tak nějak pro sebe jsem si do toho vložil něco jako mytologickotantristickotaoistickou symboliku.
Dík
Neboj, Norsko. Zítra zveřejním další haiku a těším se na tvou kritiku. Haiku a senrjú není nikdy dost. Já bych ale spíš čekala, že se budeš zajímat o klasiku, o Mariánský sloup.
Um, už jsem taky Pavlovi jakousi verzi poslala, ani snad /vrba/nemusí být zlomená, ale jistě to nevím... téma dobré, ještě by chtělo dopracovat...
Dobře odpozorováno z přírody. Motýli skutečně rádi nasávají sosákem mízu. Nějak by se ale do haiku mělo dostat, že je vrba zlomená. Navrhovala bych třeba :
Zlomená vrba -
Prýštící mízu saje
lišaj smrtihlav
Tohle je ale možná řečeno až moc naplno a chybí v tom hádanka. Tip za nápad.
Poslední verš mi, Pavle, připadá dost dopovězený, škoda, obrázek je hezký... takhle spíš na mini...