Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAd absurdum
Autor
Muamarek
Žijeme v době prapodivné
kdy z Amen máme „a man“
Na zdravý rozum hloupost plivne
tím líp, čím větší dement
„A men“ je blbost umocněná
tu vyřkne pravý lumen
Latiník zatím v koutě sténá
a čert se modlí k „woman“
Kdo o latině pranic neví
ať v angličtině vládne:
Člen neurčitý (je to prevít)
dát všude není snadné
U plurálu vždy správně schází
tak musím se ptát znova:
Zda dnes již normy, moji drazí
jdou přímo z Kocourkova?
Možná už napadlo vás také
co šlo by dělat s hymnou
„Hywomen“ je holt dnešním znakem
s „hywomen“ si vás všimnou
Vznešená hymna dávno nezní
a nechme nyní stranou
co počnou korektních her vězni
s panensky ryzí blanou...
15 názorů
Zajímavá, ale hrozná představa. Jak se česká slova tříští, až se bojím časů přístích. T*
Děkuji tu všem za zastavení a zajímavou diskusi, ke které tu došlo. Pěkný den.
zajímavý prolog a zajímavá diskuze. Ráda jsem přišla a četla
Joj, sotva jsem sem vlezla, už zdrhám... Jeden tady narazí na hymen a co se to tu v komentářích sype? Tady je bohů, že už se sem ani nevejdu :)
Z básně jsem pochopila, že jeden americkej senátor neumí anglicky ani na úrovni žáka třetí třídy, čímž český vzdělanec trpí. Ještě že nejsem vzdělanec! Ještě že nežiju v Americe! Ještě že můj pámbu je shovívavější než půlka Písmákova :)
Každý z nás rozhodně není bůh, jen by být bohem teoreticky mohl. Prakticky nikomu se to však ale nedaří. Bódhisattvů je velmi málo, zatímco katolických svatých je tolik, že se v nich ani běžný farář nevyzná. Nejspíš je jich tolik, kolik potřebují pověrčiví lidé přímluvců.
aleš-novák
08. 01. 2021"všichni jsme karmarádi" je pohled buddhisty. Křesťani říkají "je jen jeden Bůh", buddhisti říkají "každý z nás je bůh"... hodně zestručněno...:o)
proto je mi buddhismus sympatický...
To jistě ne, Aleši. Křesťané mají naprostou pravdu v tom, že všichni jsme hříšníci. - O tom přece karma je. Různá náboženství se vzájemně doplňují a mně se líbí, když křesťan říká : ať hodí kamenem, kdo sám jest bez hříchu.
aleš-novák
08. 01. 2021všichni jsme karmarádi...:o)
Aleši,
i když zde poslední dobou vystupuji v roli čarodějnice, ve skutečnosti je mi nejsympatičtější buddhismus. Před lety jsem tleskala dalajlámovi, když řekl, že on je asi ten nejznámější ateista na světě. ...Ano - světu nevládne žádný Bůh ani Bohyně, nýbrž zela nepohlavní a zcela abstraktní systém zásluh : karma.
Každý sklidí, to, co zasil.
Andělko, Elíno, Kočkodane, Aleši - díky všem a pěkný víkend.
Aleši - z hlediska anglického pravopisu: hasterwoman.
Kočkodane: Díky za vydařenou veršovanou reakci.
Elíno - díky za rozepsání se.
Mějte se a pohodový víkend.
vodníkova manželka je samozřejmě hastrwoman...:o)
No, to jsou někdy slovní hříčky,
dělané mužem nebo ženou,
kdy (wo)man s hubou otevřenou
jen překvapeně mrkne víčky… ;-)
Křesťanský nebeský pantheon ale byl více než dva tisíce let pouze jednopohlavní, což byla extrémní jednostrannost a časovaná bomba. Ve starověkých pohanských náboženstvích byla genderová vyrovnast tak nějak v souladou s přírodou. Například my, čarodějnice, uctíváme Bohyni - velkou matku a jejího partnera, Boha Cernuna. Také řecký pantheon byl plný výrazných ženských božských figur. Například Pallas Athéna se mohla směle rovnat nejen Apollónovi ale i samotnému Diovi, kterému vyskočila z hlavy, kteroužto metaforou byl položen důraz na sílu ženského intelektu. Zatímco věčně vztekem rudý Mars, ke kterému starozákonní Bůh nemá daleko, byl symbolem stupidní zuřivosti a dominance za každou cenu, moudrá bohyně války Athéna pomáhala vyhrávat v boji mužům s vyšším IQ, jako byl Odysseus.
Tolik trocha historie... Každý sklidí to, co zasil. Ale za básničku tip.