Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNoční Praha (..z cesty do Španělska)
Autor
Morticia Adams
Čas se snad zastavil
ubíhá po pivech
divná směsice lidí tu sedí
nad zvětralým pivem
nebo studeným kafem
...
Ztraceni v pustině velkoměsta...
Kluk u dveří má v očích střípky
šílenství
vrchní je nějakej divnej
a zkouřenej králík se tomu směje
...
Je půl na osm piv.
------------------
Praha - Florenc, bar U kouřícího králíka, 2006, neurčitej čas (něco mezi pátou a devátou ranní..?)
13 názorů
Morticia Adams
12. 11. 2021Škoda, ze těchto míst ubývá..měly něco do sebe.
Za kouřem hustým tak, že by se dal krájet, a dost možná ještě dál, je pípa hospody u Fandy. Ano znal jsem. Už je to minulost.
Morticia Adams
12. 11. 2021Ano, býval. Hned vedle vstpu na nádr. Teď je tam tuším Starbuks nebo jiná hrůza...
A za rohem (za divadlem Karlín) pod kolejema byla hospoda U Fandy, z tama mám taky jednu - zkusím najít! Myslím, že putyka už taky nebude...
Býval na Florenci (když jsem v Praze, tak tam pracuji) klub U kouřícího králíka?
Nehledám konfrontaci.
Řekové? mají dva druhy času - kairos(něco se děje) a chronos (utíká i když se nic neděje).
Zde se asi píše asi spíš o plynutí času kairos :-).
I tak zde vznikají zajímavé důsledky: Abstinence je jako cesta do vesmíru. I ta může vést k zastavení času.
Také mohu rozdělit lidi podle toho, v kolik hodin si obvykle chodí lehnout. Vidím, že nyní mohu být v jiném horizontu vysmíván, že chodím spát se slepicemi nebo jak jsem v jiné Tvé básni četl, v mladé noci. Také si dovedu představit potřebu překladového slovníku mezi lidmi, kteří používají hodiny a těmi, kteří používají piva. Hodiny používá nejen manželka s válečkem v ruce ale i strojvůdci zastavující na kolejích před nádražní restaurací. Položil si některý z tvůrců jízdních řádů otázku, jak převést časy odjezdů vlaků do pivního rytmu štamgastů?
Morticia Adams
29. 01. 2021Byl to nezapomenutelný večer. :D
Morticia Adams
09. 01. 2021Směnila, ale jen na okamžik... Díky za zastavení se a poetický koment.
Nelituju, že sem lezu,
„půl na osm piv“ -
pochvalně jsem kýv,
ač ho směníš za cervezu.
Morticia Adams
09. 01. 2021Díky, annie..
Tak jsem tady. A jsem ráda. Půl na osm piv - uznale zvedám palec. Tip a šťastnou cestu sobotou a.
Morticia Adams
09. 01. 2021Díky za zastavení, dámy.
A spíš si pamatuju, že už člověk nevěděl, jak si sednout. Ale stálo to za to.