Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seu chodníku
Autor
atkij
u cesty stojí
a směje se od ucha
k uchu hrnce
17 názorů
Pavle, díky moc. Sněhulák - spojenec s dětstvím je obdařen nejen kouzlem dočasnosti:)
Radovane, díky též:)
Tak tohle mě opravdu překvapilo (na první čtení dokonce zaskočilo) a rozesmálo. Nejhezčí básnička o sněhulákovi, jakou jsem za dlouhou dobu četl...
Radovan Jiří Voříšek
28. 01. 2021vsaďte se že umím
vyfouknout kouř uchem ven -
pak vzal hrnek
Tím jsem asi chtěla ponejvíce vyjádřit, že při sebelepším usazení stále hrozí riziko i jiných než zavařovacích výkladů, není-li text ukotven spíš sezónně než místně. Vrazila-li by se do něj mrkev, neuspořádaná představivost by mohla být udivena nezměrným optimismem panujícím mezi mizerně honorovanými pracovníky vývařoven atp.
No to by bylo vzrůšo! (Ale aspoň vidím ujištěna, že zlom v hrnci opravdu byl. Připadám si méně pod fatou. Mimochodem, podomní prodej je skoro všude vyhláškou zapovězen.)
Silenko milá, má úplně první verze po potkáni byla: směje se na mě/od ucha k uchu/hrnce. Ale záhy jsem pochopila, že bez usazení by tento obraz mohl evokovat ledacos. Tvá verze je také pěkná. Cesta je sice na zvážení, ale znamená "venku". Pokud by si tento text někdo přečetl v létě, kdoví, co by mu jeho představivost nabídla
Sněhulák má být veselý. :-)))
Ta poslední se mi líbí nejvíc, dle mého soudu čitelná právě stavitelům a stavebnímu dozoru. Navíc pěkná tím, kdo všechno spíš se může smát než právě v chodníkové verzi, alespoň tak to funguje na mě.
Jsem nepozorný čtenář asi, uložila jsem si do hlavy, že prapůvodní verze se lámala až v hrnci. (což by se mi pozdávalo za pěknou provokaci+)
Ještě mě nedůležitě napadlo:
stojí --/úsměv od ucha k uchu/hrnce
Šel by i smích, kdyby ještě přítomnost jiných postaviček. (Nic nemám domyšleno, jen si poránu...)
Přeji všem pěknou neděli a díky za pomyslnou komentátorskou mrkvičku:)
PavleK, pravdu, pravdu máš, pohrála jsem si a ještě bych nejradši takto (viz níže), ale to už bych byla nečitelná:
stojí a
směje se od ucha
k uchu hrnce
a je to......uchechtaný sněhulák...... že?.........kdepak vodník.....a v zimě....*/*******************
Asi bych si ještě hrál s formou. Senrjú beru jako zábavní kategorii a hledat řešení 5-7-5 beru jako součást té zábavy. Ale vynikající nápad!
Tak dobře, ale je to nějaký krátký. Chceme (my, pluralis modestiae) víc řádků, víc! Výmluva na senrjú nepomůže.