Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZtracení
Autor
Katrin Saunier
Zbloudilý koráb, houpe se na vlnách,
marně snaží se chytit vítr a směr,
zmítán vlnami, ztrácí se v tmách,
posádka choulí se do temných děr.
Hrozí se vichřice v bezmračné noci,
strach třímá otěže pevně v své moci.
Vzdálené pobřeží zoufale vyhlíží,
majáku světla nijak se neblíží.
Jen mléčné pásky skrz oblaka prořídlá,
jež luna stříbřitá z nebe jim posílá.
V očích se lesknou a v srdci oheň vznítí,
jenž každé duši na cestu světem svítí.
Tam dole v hlubinách, mysl čeká spása,
tam leží temnota i života krása,
tam všechny pramínky v jeden proud se změní,
uslyší harfy tón, andělských vojsk pění.
8 názorů
Katrin Saunier
10. 02. 2021Incognit děkuji, s těmi zautomatizovanými spojeními máte asi pravdu, to by šlo vylepšit.
Savage Flame - jsem ráda, že se líbilo. Pravda je, že autorovi přijde ten rytmus přirozenější než čtenáři.
Savage Flame
10. 02. 2021Podle me by to mohlo misty znit lepe v obkrocnem rymu. Co se tyce te udajne archaicnosti - Neprislo mi to az tak moc, nez jsem si zkusil prednes a priznam se, ze mi chvilku trvalo presne se trefovat do rytmu a to u me moc bezne nebyva... Kdyz jsem se pak zacal trefovat presne, uz to fakt znelo jako z dost jine doby a to jsem vazne necekal. Urcite zajimave, mozna to ale nekdo (dost lidi) nepobere a zavrhne, ze jim to nesedne do bezne stopy a nedaji si praci na chvilku vybocit ze zajetych kolejí. Me to treba bavilo.;) S.F.
Díky- na tom co říká Safian a R.L. asi něco bude- Není to o stylu ani o jazyce. Spíše moýná o odvaze, předložit kus svého "skrytého", osobního- ale chápu, že to mnení lehké a ne každý to má jako svůj cíl.
Možná dalším takovým odosobňujícím prvkem je užití už trochu zautomatizovaných spojení a obrazů (luna stříbřitá, v srdci oheň vznítí) Nicméně musím zas na druhou stranu říct, že jsem pochopil o čem chcete mluvit a rozumím vašim pocitům (což je u básně také důležité) a oceňuji snahu a chuť a proto dávám do začátku tip a přeji mnoho zdaru. Budu se těšit na další díla.
MisaMisaMisa
10. 02. 2021Hezké
Katrin Saunier
10. 02. 2021Díky. Safián, R.L. tím archaické/mimo čas máte na mysli co konkrétně? Styl, jazyk...? R.L. vážně je to vlastní tvorba... Píšu takové věci jaké ráda čtu, ale s radostí se nečemu novému přiučím
Pěkné, ale poněkud mimo čas. Reálie zdaleka nejsou dnešní. Lunatismus? Proč ne, ale současný.