Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKameny
Autor
Tej
Rachtání v pračce
z bund se sype kamení
procházka s dětmi.
17 názorů
Díky ti Snake za rozbor. Tuhle formu nemám zažitou, musím teprve pilovat a teprve jsem si načetla pár rad a tipů ohledně psaní haiku a senrjú. Ale ta forma je mi stále bližší a bližší....třeba příště už to bude lepší!!! Děkuji ti.
Líbí se mi námět, jen bych měl malou připomínku k provedení. Jsou tam dva zlomy (kireji) - po prvním i po druhém verši. U senrjú to asi tolik nevadí, ale malinko to ovlivňuje plynulost textu a čtení. Tip.
Dnes a denně vidím v TV reklamy na vodotěsné mobily. Vodníci a potápěči jsou určitě nadšení. Nevím ale, jak by takový vodovzdorný mobil reagoval na vyprání v pračce. Možná by to ale vydržel, protože lidstvo jde mílovými kroky kupředu a Pokrok nelze zastavit.
Musaši: děkuji za tvůj komentář! Dnes už vytahuju z pračky spíš čipy:):) blbý je, že ony vodu dost nerady, zlatý klíče!!!
Jak autentické! Posílám tip a variaci:
Jako před lety!
Ze zapnuté pračky zní
cinkání klíčů
Savage Flame
28. 03. 2021To Tej: Taky moc rad ctu haiku a vubec japonskou poezii i kdyz vzhledem k mym mizivym znalostem japonstiny, vesmes formou cteni prekladu. Diky historii jsem byl vlastne driv, nez jsem se s haiku setkal konfrontovan s umenim skladani v nekolika osobach (renga), z jejiz jedne casti vlastne haiku vychazi. Bavi me i tanka, ale to je uz trochu volnejsi forma a drive byla casto prokladana prozou, coz ji v nekterych ohledech priblizuje i korejske a potazmo de facto i urcite faze cinske poezii... Kazdopadne renga me fascinuje nejvic, ale na to nemam ani nahodou, kdyz nedokazu ani trefit haiku. Predstava dvou samuraju, kteri sedi a vymenuji si verse a prozivaji je vic, nez souboj na mece, mi prijde strasne zvlastni a pritazliva... :) Japonska kultura a vubec vychodni smery filozofii, literatury atd. me prekvapily, kdyz jsem se zacal kdysi davno venovat bojovym umenim a bavi me stale i kdyz uz se nevenuji bushido apod jinak, nez jako pozorovatel... ;) S.F.
To Pavel: díky za odkaz, zajímavé rozbory a kritiky, to si musím uložit....konečně je mi ta firma trochu jasnější
Děkuji vám za rozbor, já tyhle kategorie nikdy nepsala, ale hrozně ráda je čtu:). Ale pořád v tom mám dost hokej, co je co:) díky, že jste tu byli a udělili mi prospěšné rady!!! Fakt si toho vážím
Námět je ideální na senrjú. Máš tam stejnou chybu jako já nedávno. Působí to dojmem tří samostatných veršů.
https://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=518657&from=ula
Savage Flame
28. 03. 2021To Tej: ...ale zas tam pak, v tom co uvadim, neni sloveso, tak to je pak nejspis ode me blbe... Kazdopadne se mi to fakt libilo a pobavilo me to. Dekuji. ;) S.F.
Savage Flame
28. 03. 2021To Tej: Ted si zahraju na odporne zbehleho... ehm totiz odp...dbornika... ackoliv nejsem... ;) Napadlo me, ze technicky to bude senrju, protoze tam chybi kigo...
Asi by se to dalo oznacit i za Haiku, pokud by to bylo napriklad -
Rachtání v pračce
kámen ze zimni bundy
procházka s dětmi.
Savage Flame
28. 03. 2021Kazdopadne je to pekne, zabavne a blizke tim, ze to ctu od nekoho jineho a mam prakticky pocit, ze to vidim i slysim a jeste zive si to stale pamatuji... Kategorie podle Diony to pak vystihuji uplne perfektne... :) S.F.
Hlavně že je to hezké. (pro mě tedy určitě)
Rachtání v pračce
máma myslí na syna -
tak jsi měl mobil...
Tej, pěkná procházka, ještě, že dětičky nepřestěhovaly celý kamenolom :-))
hmm, to bude kamenaiku nebo šutrjú ,-)))