Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seChtějme obojí...
Autor
Muamarek
Blíží se svátky, jež jsou o naději
která je víc než smrt a utrpení
Blíží se svátky, když se věci dějí
že téměř v každém krev se nějak pění
Co pro nás z těchto svátků vlastně plyne?
Že jsou tu s námi ti, kdo břímě nesou
a jimž jde o víc, než být kryti stínem
a schovat ve hře pod rukávem eso
Buďme si blíže, spolu, bez kolizí
které, když jsou již, tak ať rychle zmizí
Ať nás ta blízkost hřeje, propojí
Buďme si blíže – neizolovaní
ať paže jedněch záda jiným chrání
Rozum, či cit? Ne – chtějme obojí…
19 názorů
Snake: Onu podezíravost chápu. Za druhé mluvím nerad - tohle je ale případ, kdy volám po určité vzájemnosti - a tu sám se sebou nevytvořím...
Díky za zastavení a zdravím :-))
Mj. napadá mě taková drobná nietzscheovská poznámka k naději: Nietzsche říkal, že ne nadarmo zůstala naděje uzavřená na dně pandořiny amfory. Ne proto, že by byla jediným přítomným dobrem, ale proto, že byla největším zlem (proto byla až na dně :o).
Je to dobře napsané, ale já sám za sebe jsem vždy trochu podezíravý, když někdo užívá v promluvě lyrického subjektu zájmeno MY a mluví tak i za ostatní. T.
blacksabbath
01. 04. 2021Nádherný závěr.........Přeji ti klidné, barevné velikonoce......*/****************
Možná až příiš ušlechtilé, až příliš libové. Ale takový už je náš svět. Strašně, ale jen platonicky, toužíme po tom, co nemáme.
Díky, Blanko, krásné svátky i Tobě. A Irčo, děkuji moc za "výběr", vážím si ho.
Moc děkuji, Irčo - a ještě jednou Ti přeji pohodové dny a pevné zdraví.
Děkuji Vám, Kočkodane a Andělko. Pěkné svátky.
Trefně jsi vyjádřil poslání Velikonoc, zdůraznil dnes každodenní otázku - použít spíš rozum anebo cit? - mně se hodně líbí, žes nezapomněl ani na ty, kdo nesou břímě.
I tobě pěkné Velikonoce, Marku!
Někdy má dobrou jakost
a svědčívá obojakost.
Marku, ani ty nezažij vypráskané Velikonoce.