Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZápisky z Bílé soboty
Autor
Tej
Ostrý severní vítr čechrá vlasy tújí
chlad pronikl hluboko do země
zahrada osiřela
skrz okno prolétla vůně Velikonoc
a zlákala ke svátečnímu stolu
oči z rozinek a mašle kolem krku
jeho osud je zpečetěn
teplo z trouby dýchlo na mé prokřehlé srdce
čokoládová kuřátka vesele pípají na stole
je slyšet mlaskání - jako lidový kánon
ráno jsme cukrovali krajinu, a tak
Bílá sobota byla opravdu bílá
doufáme v zázrak vzkříšení -
vzkříšení všedních věcí
kdysi tak obyčejných, že nám teď tolik chybí
slunce odpoledne občas i mraky odstrčí
a to mi dává naději.
20 názorů
Koukám, že tohle mi nějak uniklo. Jsem ráda, že jsem to našla aspoň opožděně, je to moc pěkný. Tip a.
Radovan Jiří Voříšek
09. 04. 2021je to slušné, obrazy pasují k sobě, nejsou zbytečné ani velkohubé
blacksabbath
04. 04. 2021To je parádní báseň.....*/*****/
Morticia Adams
03. 04. 2021....doufáme v zázrak vzkříšení -
vzkříšení všedních věcí
kdysi tak obyčejných, že nám teď tolik chybí
slunce odpoledne občas i mraky odstrčí
a to mi dává naději......naděje umírá poslední. :)
Gora, děkuji, že ses stavila, četla a komentovala, vážím si toho, nad interpunkcí jsem sama hodně přemýšlela a pak jsem si řekla, že to nechám bez.....každý řádek jako jeden zápisek, dojem dne....ale mas pravdu, že by to šlo formálně s interpunkcí rozfázovat....já jsem to spíš myslela, jako útržky, zápisky toho dne...
Parádní zápisky, Teji. "Ohříváček" tradic se stříhá s mrazivými místy, tak jak je aktuálně cítíme...
Jen dojem - kdyby byla v textu interpunkce, pomohlo by to zvýraznit pauzy, odstavečky... to mi chybí.
To Kočkodan....a furt jim to říkám, nemlaskejte! A furt to nikdo nechápe:):)
Pomóóc! – mlaskání néé, na to je moje soustava nervů vysazená. (smajlík) Ale jinak se mi tvoje dílko líbilo. Například se mi zamlouvalo (možná kvůli jisté spřízněnosti – sám jsem trouba) to dýchnutí tepla.
Děkuji za návštěvu Dagmaram. Tady na severu sněžilo dnes dost, víc jak na Vánoce!
Já Lucie píšu...
03. 04. 2021Tej, to mě Tvá slova, která jsem si mohla přečíst, pohladila :)
Já Lucie píšu...
03. 04. 2021Tvá první poezie v próze! Moc se mi líbila a pro mě byla povedená :) Pěkně řečená a konec je božský... Zápisky se k Bílé sobotě náramně a tematicky hodily! Ráda jsem si přečetla...