Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTím svitem jsi ty...
Autor
Muamarek
Již deset let v mém srdci pevně sídlíš,
již deset let v nás kořen prorůstá.
V tvých očích motýl něžně mává křídly,
nebe ti duhu opře o ústa.
Již deset let jsme mořem si – i zemí,
již deset let v nás láska rozkvétá.
Já toužím říct, jak skvěle s tebou je mi,
ať slova plynou s mraky do světa.
Ať jeden druhému jsme zahradou i domem,
větvemi spojeni jak Baucis s Filémónem.
Ať svěží prameny dál z našich snů se řinou.
Ať jeden druhému jsme oporou i hrází,
kdy jeden najde svit, když druhý nenachází.
Tím svitem jsi mi ty, má drahá Kateřino.
27 názorů
- jó sonety .... jak od alžbětince . . . hezky okopáváš svoji zahrádku. Ale takovouhle privátní záležitost bych asi na ďáblovu mašinu neposazoval . . .
Při těchto verších by oči zlostně potemněly jen ženě podivné povahy, kterou Kateřina určitě není. ;-)
Safiáne - tak to v tom případě nevím. To si nevybavím.
Zzlatý, Martysko, Janino, Čudlo - díky moc. Mějte se krásně.
Určitě milý osobní dárek pro ni... a když si to věnování uvědomím, odpouštím básničce i těch pár klišátek :-) Formálně je to velice zdařilé, ukázka dobře zvládnutého vázaného verše.
Ne, to není ono. Byla tam zmínka o Baucis a Filoménovi. A přísahal bych, že to bylo od tebe. Ale mohl to být i někdo jiný. V každém případě pěkná klasika. Není tak jednoduché ji napsat, jak si možná mnozí myslí.
Safiáne, zatím jsem měl tuto báseň pouze na svém profilu na stránkách Fb. Ale je možné, že se Ti vybavil jiný můj sonet, a to tento: https://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=516889.
Hezké odpoledne.
Pěkný sonet. v klasickém rozměru, pěkně rýmovaný. Už jsem ho někde četl. Nebylo to tady na Písmáku?
Tvoje báseň věstí, že dva lidé měli velké štěstí. Život by mohl být dlouhý krásný bál- a věřím že i bude- to vaše štěstí - trvat dál!
Jamardi, Fialko, Goro, Black, NetWoor: Děkuji Vám všem za milé zastavení a velmi Vás zdravím.
blacksabbath
03. 05. 2021parádní!!!!!............co víc k tomu dodat.....*/**********************