Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAnna a sedm krás
Autor
annnie
Anna a sedm krás (letmý dotek Štěstí) Zahrada v P., neděle 16.5.2021
Uprostřed doširoka dodaleka
posekané
zelené
hrdě se vypíná k nebesům
jediná
drobná
bílá
Z prostředka třiatřiceti tenoučkých plátků
tamtomu velkému zlatému teplému nahoře
vesele nastavuje svůj žlutý pupík
Ano, je to tak dojemná krása,
že Anna neodolala,
stala se dítětem
a sečetla jí okvětní lístky
Nadechla se čerstvě posekané trávy
a počítá štěstí
neštěstí
láska
manželství
kytička
hubička
dítě
smrt
Och! Štěstí!
Raduje se Anna
No vždyť jsem říkala,
že je z ní děcko
Matematika se jí rázem zalíbila
a počítá ty krásy:
Krása chudobky, tím začneme
a pak
Krása bachratých oblaků
sotva znatelně klouzajících jí nad hlavou
Pod nimi
Krása hry stínů jabloní
na jarní zeleni trávníku
Krása Muže v modrém a jeho velkých rukou,
pracujících v zahradě
A samozřejmě
v první řadě
Krása dne, kdy Muž zrušil zákony
své vlastní ovšem
není to žádný anarchista
a stal se jí tak v srdci jejím mužem
A dále
Krása, kterou v ní Muž vidí
a – a to není zanedbatelné
při její povaze a výchově -
Krása
kterou Anna vidí
sama
na sobě
a sama
v sobě
Štěstí...
53 názorů
Morticia Adams
15. 06. 2021Děkuji...
Mortície, bylo mi ctí být ti inspirací pro ty dvě tvý sedmikrásný. Velmi se ti provedly.
Morticia Adams
14. 06. 2021Zahradníkova chvíle poezie. Jako dneska vidím naši třídu, kterak během výjezdu s předmětem trávníkářství všichni odbivovali a fotili sedmikrásku uprostřed greenu golfového hřiště, zatímco průvodce dosti brunátněl a ztrácel počáteční zápal ve výkladu poznávaje krutou pravdu, že v této třídě nebude ani golfista, ani budoucí trávníkář, ale banda zelených ekoteroristů. Divila jsem se, že po ní neskočil šipku a zubama ju nevyrval. :-D
Milý Okamžiku, předjímat cokoli si zatím Anna netroufá, na to je příliš brzy. Tím zaříkadlem si spíš dělá legraci sama ze sebe...
Jsem moc ráda, že mě čteš a komentuješ! Moc díky, měj se krásně, pá a.
Fjodor Michailovič Dostojevskij v románu Idiot vkládá do úst knížete Myškina větu o tom, že krása spasí svět. Pá
Ošklivost patří i k nám. Překonat ji je možná smysl našeho života... Tak hodně úspěchů tobě, mně i nám všem :) Pá a.
Zde jsem myslel na ošklivosti ve své hlavě.
Blahopřeji k odvyknutí kouření. Nikdy jsem nekouřil a tak jsem si nemusel dopřávat ani odvykání. Jsem vděčný.
Kaji, i já používám rtěnku do fialova - ovšem vajgly (dokud jsem kouřila) jsem na trávníku nezanechávala. Nenarozené broučky máme na svědomí všichni, kteří neumíme levitovat, nenarozené děti jen ženy a muži, kteří to nedokázali vychytat líp...
Ošklivost patří k tělu a životu a nedokážeme-li ji s porozuměním přijmout, nejsme dostatečně inkarnováni, myslím. Dřív jsem to viděla mnoho mnoho let tragicky, ale už se mi podařilo dosednout na zem a snad tu i najít svý místo... Přeju ti totéž!!! Pá a dík, a.
krásné
přidávám svou ošklivost:
BÁSNĚ SEDMIKRÁSKY
Básně sedmikrásky
otisky duše
mohou být dobré
jen když mají
z čeho zrcadlit
Některé používají
rtěnku do fialova
na trávníku po nich zůstávají
vajgly s červeným okrajem
Nenarození broučci
a použité vložky
víl žlutých blizen
Jasně že pochopila, jsem po bezmála půlročním zabydlení v Písmákově trénovaná v luštění :) Ale nedokázala bych oželet možnost naučit tě nový slovo :) :) :)
Měj den jak ovocné želé :) , pá a.
Já Lucie píšu...
19. 05. 2021Taky mě to překvapuje! A ano, teď mi to hezky a mile vracíš po těch Králících :)
To oželet - očividně jsem si myslela, že to znamená něco jiného. Určitě si mě pochopila, co jsem tou větou myslela :) Už jsem si vygooglila přesný význam a mám v tom jasno! Děkuji za upozornění, je vidět, že si komenty pozorně čteš, a to mě těší :)
Měj suprovej den! L.
Evženie, ano. Hodně. Anna už to nečekala a teď si to užívá... Přeju taky šťastný dny, díky za návštěvu, Pá a.
Atkij, mně taky :) Díky za návštěvu! Měj se modrozeleně, to jest harmonicky, Pá a.
Námi, nojo, na tohle věštidlo jsem zapomněla úplně! Díky za připomenutí! Hned jsem to přepočítala a vyšlo mi: Má mě rád! Och! Štěstí :) :) :)
Be happy a.
Benetko, ty jsi tak milej! Děkuju! A taky dík za tu latinu, zní to moc krásně. Neznala jsem ten název.
Přeju ti to nejjarnější jaro! Pá a.
Milá Lucie, moc děkuju za tak milou a dlouhou reakci! Jsem ráda, že se mi snad podařilo trochu ti vykompenzovat ty smutný Králíky...
Líbí se mi, jak čím dál tím víc texty rozebíráš. Jsem vděčná za čtenáře jako jsi ty.
Jo a mimochodem - víš, co znamená slovo oželet? :)
Měj se krásně!!! Srdečně zdraví a.
Tej, nice to meet you! Já na ně sama už dávno skoro zapomněla, ale ta jediná statečná sedmikráska mi ho připomněla... Díky, že ses přidala :)
Měj sedmikrásnej čas, Pá a.
Evženie Brambůrková
18. 05. 2021To je hodně štěstí.
Nejvíce se mi líbí Krása muže v modrém. Tato specifická barva na specifickém typu oděvu, v kombinaci s čerstvě zahradní zelenou, je nadmíru poetická:) Zavřu oči a vidím (ho)...
blacksabbath
17. 05. 2021V nás samých jsou uloženy hvězdy našeho štěstí. H. Heine.....*/*********
...krása kterou vidí sama na sobě i v sobě...
Jak prostě a přitom krásně jde psát o všelikých krásách jednoho dne! Jak krásně a přitom prostě lze do slůvek vměstnat zásadní věci lidského bytí....
Anna a Bellis perennis
Já Lucie píšu...
17. 05. 2021Ahoooj! Zdravím a přeji krásný rozpršený (tedy asi aprílový) den!
Jééé, to bylo veselé, plné pestrých barev, prostě mám z toho nadčasový pocit! Atmosféru si nám nahodila milou, až možná moc optimistickou, ale to mi vůbec nepřekáželo :) Ba naopak jsem z básně cítila rozzářené každé slovo! Obzvlášť se mi líbila čtvrtá sloka. Nejspíš proto, že tam byly zmíňky o drobnostech, které nám dělají radost. V páté, zase byl vidět ten půvab mužnosti, který obdivujeme. Nakonci samozřejmě nesmělo chybět slovo "štěstí" a to mě naprosto pohltilo! Sama se divím, jak moc bylo silné JEDNO slovo (vím, jde především o význam), ale je to hustý!
Doufám, že na každém dni budeš pozorovat tyto kouzelné maličkosti, které jsou tak krásné a mi o nich ani možná nemáme tušení... Placáka na to!
Malinko jsem se rozepsala, ale Tvá báseň se nedala oželet prostě jen jedním slovem :)
Už si to přečetla :)
A odpověděla...
A tebe sem vrací proto, abys moh třeba ještě chvíli pobejt v sluncem ozářený zahradě. Někdy je to v tý písmenkový snadnější, než vyjít do nějaký skutečný... Měj se (tady či jinde) dobře. Pá a.
Supizme, nikoli schovávadlo :), ale zaříkadlo - rozpočítadlo - věštidlo :) :
Štěstí - neštěští - láska - manželství... atd. počítaj holky s každým utrženým okvětním lístkem. A co vyjde, to se stane!!! :)
Díky, ráda jsem tě zas potkala! Pá a.
Aru, dostals mě. Všemu jsem schopna oponovat, ale kapitánovi na louce či lyžaři v květnu těžko... Tak to buď fakt opatrnej!
Cassy, díky za pochopení. Já se jako děcko cítím docela často - a jsem za to ráda. Vyvažuje to dny, kdy se cejtím tak na tři sta...
Přeju ti den plný dětského úžasu a radosti, pá a.
venku to je nebezpečný, co když zrovna na louce kde budu se zpoza kopce vyřítí nějaký šílený motorista, lyžař, nebo kapitán se svojí lodí, anebo se pilot rozhodne přistát zrovna tam kde budu stát :D
Dievča, pravdu díš... Někomu byse Anna mohla zdát poněkud infantilní, ale jí je to jedno :) Maj sa! Pá a dík, a.
Aru!!! Ty lenochu!!! Tady sis jen tak chvíli poseděl, to nebyla žádná procházka :) ! Šup šup ven, a pěkně zvesela! Třeba tam na tebe čeká inspirace!
Jsem moc ráda, žes poseděl. Díky, pá a.
Vaše prevozchadítělstvo! To beru :) Teda - je to trochu dlouhý, tak se možná časem uchýlím ke zkratce V.P., tak snad se v tom poznáš :)
...někdy se to tak přihodí, že dítě tam uvnitř nás náhle přerůstá a kotouče prachu tam venku připomínají plátky zlata...
dievča z lesa
17. 05. 2021... a ku šťastiu stačí jeden okvetný lístoček
štěstí? nebyla to ta zlatá muška? :D
je to pěkné, takové venkovní... sám bych šel ven, ale teď vidím, že nemusím, že mám odchozeno :D
Annie, možno by stačilo použiť skromný šľachtický titul - "Vaše prevozchoditeľstvo"- dostal to môj otec pri nekonečných návštevách autoservisov.
Abakus! Mám s tebou vleklej problém, že nevím, jak tě oslovovat - obvykle teda píšu ad Abakus, ale to mě přestává uspokojovat :) Totiž mám-li to česky skloňovat (Abaku!), přijde mi to mužský, a to na tebe nejde. Tak poraď. Co třeba Aba? To by mi ještě přišlo jako eventuelně nesklonná možnost...
No, já taky nejsem velkej matematik :) Ale krásy, ty si sčítám, abych nezapomněla :)
Dík za návštěvu, pá a.
Páči sa mi tvoje počítanie oblakov.
Nepočítam - to je ale dané mojimi matematickými schopnosťami - napočítam maximálne do 3.
...Že ja blb som si radšej nezobrala Pištu Hufnágela.
Kočkodane, díky :) :) :) Upozorňuju však, že Anna - sebejistota nesebejistota - svůj pupík dost pečlivě schovává a světu radši ukazuje cizí pupíky :)
Sedm trpaslíků mě bohužel nenapadlo, to by Anna byla bývala musela usnout a nechat se vzbudit polibkem... Inspirativní! A tobě den krásnej jak v zahradě, pá a.
Na Anně je krásný samozřejmě i její pupík.
A hlavně že v zahradě není sedm trpaslíků.
Milane, díky. Vlastně mě překvapuje, že na tenhle textík reagujou muži, vždyť vy asi ani neznáte to holčičí zaklínadlo, co tam cituju... Ale je to velmi milý překvapení! Měj hezkej den, pá a.
Danny, prostě byla klika, že lístků nebylo třeba dvaatřicet. To by báseň pravděpodobně vypadala úplně jinak :) Díky, přeju optimistickej den, pá a.