Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKrásná válečná díla
Autor
Šemík
Lidé příliš zapomínají. Nedávno jsem byl na historickém válečném velkofilmu. Již jsem zapomněl název, avšak každý by takové filmy měl vidět. Je moc dobře, že vznikají. Mladá generace již nezažila válečné hrůzy na vlastním těle a pak si ničeho neváží, nemá žádný žebříček hodnot.
Ve filmu bylo přesně vidět jaké hrůzy byly páchány, jak byli příslušníci některých národů mučeni a popravováni. Skutečně bylo velice povznášející vidět takové monumentální dílo a to nezměrné utrpení v něm.
V dnešních válkách to již není co dříve. Pokud se něco takového děje, tak jen v malém měřítku a málokdo se o tom dozví. Dnes se již hodí na nepřítele pár bomb a řízených střel. Většinou se všichni pozabíjí, utrpení je minimální. Veliká škoda, z toho se není možno poučit. Nevznikne ani krásná válečná literatura ani o tom nelze natočit tak překrásně výpravný velkofilm, jaký jsem viděl o té poslední velké válce.
Věřím však, že historikové budou objevovat stále nové skutečnosti o válečných zločinech a bezpráví, které se stanou předmětem mnoha hodnotných uměleckých zpracování.