Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDrůbežárna
Autor
PavelK
pod čapím hnízdem
slepice v drůbežárně –
většina hrabe
33 názorů
zvedavec: Děkuji. Máš pravdu, často pozoruji slepice jak hrabou a zobou a říkám si, co tam tak můžou najít. Nic nevidím.
to príroda zariadila hrabanie sliepok - a nájdu vždy niečo aj tam, kde iní nič nevidia
mimochodom aj z bocianov môžem byť sklamaná - údajne dosť často sa stáva, že slabšie mláďa z hniezda jednoducho vystrčia
ale báseň nie je o týchto konkrétnostiach, viem a páči sa mi
fuska: mám doba velkou pixlu proexpirovanýho proteinu, co mi tu zůstal po nejstarší dceři, která s námi už nebydlí. Až se ochladí a budu v kuchyni topit, budu jim ho sypat na uvařený brambory, třeba z nich ty dinosaury znovu vypěstuju.
Díky za zajímavý komentář.
vesuvanka: Díky, můžu se zeptat v kterém Bohdanči? V mém okolí jsou dva.
Pěkně napsané :-))). V dětství jsem ráda pozorovala slepice na sousedovic dvorku, na čápy jsem měla štěstí mnohem později v Bohdanči, když se na jaře vrátili do hnízda na komíně starého pivovaru.
Pro nechápavce laskavé členy laické veřejnosti, co mi neustále vytýkají složitost a kryptičnost, tak přímo poskytuji tu vysvětlivku, že znak
&
Vypadá vizuálně trochu jako sedící kuře nebo slepice.
Nezdá se vám?!
Gora: Nemyslím si, že slovo většina je hodnotící. Je to prostě neurčitá číslovka. Obraz je sice smyšlený, ale nemusí být nereálný. V jedné nedaleké vesnici pravidelně hnízní čápy a kousek odtud bývala drůbežárna. V mém zorném poli by v jednom okamžiku mohla většina slepic hrabat.
Dík.
Jako internetový mistr meče a křesílkový samuraj (Musashi, kde seš? tady se porcujou kuřata) okamžitě tasím svou čepel a spěchám do bitevní vřavy, než bude po zábavě:
------------------------------------------------------
Popokatepet! (+l),
výbuch oceli & peří,
dva znaky & sopka!
atkij: S velkým Č by to bylo senrjú. Myslím že by to mohlo obstát jako haiku i bez té nápadné podobnosti s Čapím hnízdem. Slepice i čápi jsou ptáci, můžou žít blízko sebe, ale jejich přirozenost (a míra svobody)je úplně odlišná a slepicím přirozenost zůstala ikdyž byly odchovány v umělém prostředí. Dalo by se to vztáhnout i na lidský svět, civilizované prostředí je nové a umělé, v našem nevědomí pořád zůstává kus původního primitivního člověka. Takhle se to dá uchopit na mnoho způsobů, napsal jsem to tak, aby to v první vrsvě bylo haiku.
Máme nové slepice, posunul jsem si lavičku tak abych na ně viděl. Asi poprvé v životě viděli trávu a letícího ptáka, ze všeho jsou vykulený, první dny stačilo, aby zapískala vlaštovka na obloze a utíkali v kurníku. Po pěti dnech si vzpomněli na hrabání a od té doby jsou šťastnější.
Dík.
blacksabbath
10. 08. 2021i slepicím někdy hrabe...i slepice někdy hrábne....:-)))))))
Evženie Brambůrková
10. 08. 2021Někdy hrabe i většině.
Povedené! Vtipné. S velkým Č. by bylo ještě trefnější, i když posluchačsky by to v tomto ohledu bylo jedno:)
S uznalým hvizdem
píšeš o mně moc kladně
bráním se chabě
;-) (taky děkuju)
Kočkodan: Pokud je ten rybník metafora, tak to má dobrej konec. Smekám před tvou fantazií.
Dík.
Ježíšikriste
už zase v umejvárně
kohoutek kape
Má nohy křížem
záchůdek hledal marně
teď vlhne právě
Je bodán hmyzem
rybník opouští chvatně
ucedím – srabe…
Dá se to uchopit na spoustu způsobů a Ty jsi našla další o kterém jsem netušil.
Dík.