Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seStačí, když kape
Autor
MilanH
Nemusí pršet
stačí, když kape
ne však na karbid
22 názorů
z tvojej stručnej a jasnej blbôstky nakvapkali obšírne a vtipno-poučné kritiky ...*
Milane, přesně tak, jak píšeš :-))). Už při přečtení názvu v avízu na dílo mě napadlo "hlavně, když nekape na karbid" :-))). Chtěla jsem doplnit i chemický vzorec karbidu vápníku CaC2, ale Kamamura mě předešel už v prvním komentáři.
Kamamuro, karbid křemíku (SiC) se vzácně vyskytuje i na Vesuvu. Přidávám odkaz na fotku:
karborundum brousek - stačí jenem kousek...:-))))
Báseň vidím v celé kráse
a nic nikde nekape. Zase.
Též již opraveno a děkuji za vtipný komentář, zastavení se a tip :o)
No ovšem ve venerologických ordinacích na to maj karbidálně jinej názor...
Doporučuju ještě do oprav zahrnout slovo pršet, ukápnul ti tam háček navíc :)
To je zajímavé, zajímavé, kromě zmíněného karbidu vápníku, který bouřlivě reaguje s vodou, je významný ještě karbid křemíku, takzvaný "moissanit", též "černý diamant", který se vzhledem podobá pravým diamantům, a má i podobnou tepelnou vodivost, takže je schopen oklamat některé druhy testů na pravost diamantu. Moissanit jsme měli možnost vidět jako padělek diamantů ve známé (mnou velmi oblíbené) komedii Guye Ritchieho z gangsterského prostředí Londýna nazvané "Snatch". Kdo neviděl, vřele doporučuji (to platí hlavně pro Tebe, Aru ;-) Skvělý scénář, choreografie, střih, famózní herecké výkony (kdo si myslel, že Brad Pitt je primadona, co neumí hrát - think again!), debut a start kariéry Jasona Stathama, rázovité postavičky jak z Hříšných lidí města pražského (Boris the Blade, Doug the Head, Frankie Four Fingers), a kdo zvládá angličtinu, tak různé druhy londýnských dialektů. Film je dnes klasikou, která stárne jako kvalitní víno - tohle berte jako minirecenzi. ;-)
Náčelníku, technická - karbid se píše docela určitě s "d" na konci, slovo pochází z latinského "carbum", což znamená uhlík, uhlí, a kdoví co ještě. Karbidy jsou v chemii IMO sloučeniny obsahující uhlík (karbid vápenatý, který reaguje z vodou, a který dal vzniknout tomuto úsloví, pravděpodobně, má vzorec CaC2). To jsem se ale zase zbytečně rozpovídal - prostě to doporučuji opravit, protože čím je miniatura menší, tím je každá hrubka více vidět. Také mezeru před čárkou bych umazal, protože se tam v konvenční typografii nepatří, a působí drobně rušivým estetickým dojmem.
To všek již je hnidopišení, které na kvalitě básně nic neubírá - dávám tip a zůstávám, Mistře, věrným a pokorným adorantem Vaší tvorby...