Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seO theologickém zcestí kočovných kmenů pouště (limmerick)
Autor
Kamamura
Před lety šejk všech šejků
vydal se na cestu fejků.
Koupil si falešný fous,
záměrně o hodně ztloust,
a bral lekce na bala-lejku!
Když Beduíni to viděli,
dumali datle zbyde-li,
na ně aspoň jedna,
(původně byla bedna),
a jestli je se lidstvo v prdeli podělí?!
Pak promluvil k nim sám Alláh,
a osobně se pro datle natáh,
dal každému z nich hrst,
a šejkovi ukázal prst,
čímž zabydlel se ve všech hlavách.
A od té doby u pyramid,
kdo proti islámu cos' namít',
ten měl ihned tu čest,
poznat osmahlou pěst,
ať vlastnil ji Ahmed či Hamíd!
34 názorů
Ani nápad, já chodím spát tak ve tři, a někdy až ráno v devět. Planeta je přes den plná, ale v noci je všude prázdno a klid. Nejlepší čas na práci, hraní a grafomanii. Ale dík, že ses vyjádřila, nojo, některá témata jsou tak vážná, že je lze načít jen žertem. A o některých se dokánce dá žertovat jedině s vážnou tváří.
Sin city byl dobrej biják...
téma už tak moc humorné není, jen to jsem chtěla říct. Spíš aktuální a palčivé.
Ale s prima humorem podané
Tak a teďs usnul
sladké sny
Dagmaram - jaký je téma, tak to pls dořekni, já teďka nevím, cos chtěla říct, a nebudu moct usnout. Nemám příliš čtenářů, a tak mě zajímají všechny komentáře. Jako že téma je tabu, nepřípustné, nekorektní, inflamatorní, konfliktní, džihádotvorné, nebo co? Já neřeším parciální sympatie, jak říká bratr Kalousek, padni komu padni, dneska padlo na muslimy, zítra třeba na zahrádkáře. Pro mě jsou to všechno pitoreskní postavičky v komiksu podobného Sin City, a já nepatřím k žádné frakci z toho pejprbeku...
podívej, ale nepochopíš, dílo je součástí jednak Písmácké historie, která zůstane v našich srdíčkách navždy, jednak součástí většího cyklu, který je majetkem Nejlepšího klubu na celým Písmáku, který stačil mezitím úplně umřít nečiností členů, správců a předsedů klubové komory pro zachování klubů při životě :D
tak nic, zarovnávací mezery úplně rozmetaly můj profi redaktorský kometář :D
Ptakopysku a tos nečet Kamamurův super prolog pidipísmem s varováním pro čtenáře, to bys jinak napsal, že na tak krátké prology sis odvyk ;)) Tahle redaktorská modrá je vážně super :D
Ptakopysk - tak snad komiksy? Bývají v nich obrázky, a krátká, srozumitelná slova, jako "vžum", "práááásk" nebo "groách!"
Jo, sorry Benetko, opraveno. Já po sobě ty chyby prostě nevidím, bude to tím začínajícím Alzheimerem...
Nee... V poho. Mám tě rád. Téééda... Rád tě čtu! A to nejen dílka ale i komentáře! :)
Ale tu pořevahu bys snad opravit mohl...? :D
Aru - no prostě Písmák, nechci urazit Oldu (nikdy jsem ho sice neviděl, ale...), takže bez komentáře. ;-)
jo, když se odněkud kopíruje do komentářů, tak to bere sebou i ten font a dělá to pak děsnej brajgl, například pokud moc toužíš mít modrý komentáře, jako skutečný redakor, stačí takový komentář najít, zkopírovat část a pak si tam můžeš psát co chceš, původní koment smažeš, jen myslím, že to nebude lícovat po okrajích, takže moment pravdy za tři, dva, jedna... vyšlo to? :D
blacksabbath
02. 09. 2021Yoshiro.....fakt nevím..."aků rečů to hovoríš" ale.....ocenil jsi snahu....to cením ( ne zuby)..:-))))))...prostě mám štěstí, že je čtvrtek
Jo a oceňuji odřádkování veršíků, i když se tam v prvních dvou řádcích nějak splašil font, hihi ;-) Zbytek si nechám na pátek...
blacksabbath - no, kdybych měl hnidopiší den (naštěstí nemám, to jsou soboty, středy a pátky), tak bych měl asi výhrady k rýmu "a(á)ní / atní", hlavně z rytmického hlediska (krátká/dlouhá x otevřená/uzavřená slabika).
Ale protože nemám, tak nemám, a dávám tip! ;-)
Cheers!
Jedna z Budějc paní
A pravda - pokud se už budu někdy chtít bát, tak spořádaně, civilizovaně, se správnou manýrou, přesně podle nadčasových pokynu G. J.
Jo, a když použáván termit, snažím se tam dávat vždycky odkaz na youtube nebo wikipedii, aby bylo vidět, odkud ten termit přilezl, ale na to jsi přišel, ne?
Hele, Benetko, za to já fakt nemůžu. Já píšu, jak mi zobák narost, a mě narost dost složitě dokřivolaka, a tak jsou takové i moje veršíky.
Jestli jsem ti nějak ublížil, tak promiň, ale fakt to nebyl záměr. Máš to stejné jako s bodláčím, nebo s ostrým kuchyňákem - pokud si nejsi jist, lepší si držet dyštanc.
Jinak ale říkám, všecko dobrý - peace, man, peace and love!
Jo. Ten úvod je super. A bázeň taky Guth Jarkovský.
Jo ještě pořevaha si snad zaslouží opravit... Jinak newim páč je tam na mě moc intelechtuálních a odborných termitů o kerých wim úplné kulové...
No já furt hlavně čekám, jestli se tu ukáže Safián, aby mi ten limerick certifikoval jménem místní Ligy pro Čistotu Poetické Formy. Bez certifikátu s tím nemůžu na společný evropský trh! Tak safra, Safiáne, kde vězíš? Volám tě, podle pravidel Černého řemesla potřetí - Safiáne, pokud nás slyšíš, vstup do světla a ukaž se!
Smutný příběh tam od pyramid
Hórovo oko tiše sní
nad pískem
kde prohánějí se
zahnuté šavle
o datlích
.. .