Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMoment
Autor
mrstnym
Trvá to jedno
mávnutí křídly —
zlomek mžiku oka
Než:
Řekneš si
smrt nosící pravdu
Že zakusit mou podstatu
vezme ti iluze z očekávání
V ten moment
roztáhneš křídla
Stovka motýlů lekne se
vzdáleného výstřelu —
zachraptění tvého jména
A z nebe začne
padat cosi jako déšť
z moře pocitů
kterým jsi nedala možnost
uniknout
Teprve pak
halucinogenní čtverce
všech nemožných barev
začnou plakat šedivě
Tryzna na tvou čest
Panychida tvojí duši
7 názorů
Kolář byl takový ten postmoderní Švejk. Dělal si legraci stejně z mistra Suna jako z Boženy Němcové. Znám ho dobře jako výtvarníka. Jeho monografiemi se listovat dá. Ale číst jeho básničky? To po klasikovi, jako jsem já, nemůže nikdo chtít.
Hm, a já měl na mysli Kolářovu parafrázi O básnickém umění. Avšak to se tolik snad ani neliší – básnění/válčení.
Mistr Sun se básničkami opravdu, ale opravdu nezabýval. Byl válečník, praktik i teoretik a jeho dílo Umění války je biblí pro každého, kdo se válkou zabývá.
velice krásná báseň.... a z nebe začne padat....jakobych tu atmosféru znala
Musaši, díky. Mistr Sun by básničku asi odsoudil, ale alespoň je prožitá. Za vsuvku k vážkám a motýlům také díky. Fascinující!
Líbí se mi ta pasáž s motýlími křídly a taky se mi líbí, že je ta báseň dosti temná, až dekadentní, takže se vymyká z místního hurá optimismu.
Víš, že motýli včetně lišajů pohybují křídly synchronně, ale vážky asynchronně? Tip.