Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte setýždeň 43
Autor
pradlo_
Utorok
konečne výdych
slučky dymu rozmažú
okná naproti
Streda
ďalší podvečer
antény ukazujú
k čiernej oblohe
Piatok
stratený priestor
nepokojné kvilenie
ľudí, nábytku
9 názorů
První dvě výtečné, jen pelové naznačení kontrastu a zároveň kofliktu, třetí už tu eleganci nemá, už třeba, krom jiného zdvojeným významovým popisem ...nepokojné kvílenie...
Autor cíleně tyto hříčky nenazval haiku, ale první dvě nároky haiku splňují víc než výtečně.
Ano, pro zbavení se balastních slov je haiku ideální, už jen na "procvičování" - vede ke kázni... zvažování...
Gora, atkij...Áno, forma nie je náhodná. Občas ma baví si to takto ohraničiť, aby som sa zbavil nadbytočných výrazov. Ale do ďalších formálnych náležitostí haiku sa až tak nevyznám, tak neviem posúdiť kedy to haiku je a kedy nie.
Všetkým dik, za zastavenie. ;)
V každé miniatuře je příběh - alespoň já jsem si ho vytvořila, neboť ty jednotlivosti vedou k finále. Zde je hodně smutné. Tři pohledy - zvenku dovnitř, zevnitř ven a poslední je pro mě dramatické vakuum. Analogie - vztahová rovina.
Příště už napíšeš haiku, aniž si to budeš uvědomovat (anebo si to plně uvědomuješ a já jsem vedle), I když to není Tvůj cíl. Pátek je tak blízko (zpětně k dnešku)