Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMěstské čajku o mastném papíru
Autor
Petula
Mastný papír
větrem je smýkán
Zavřený stánek
7 názorů
V Brně se sem tam nějakých pár slov k zamyšlení najde... a máš pravdu, je velmi příjemné na ně narazit. Nebo tuhle v šalině jsem si stoupla zrovna k místu, nad kterým byla v pruhu pro reklamy báseň. Jak ráda jsem si ji přečetla.
Tohle už se pomalu ale jistě začíná k haiku blížit. Takže: tip na cestu k haiku.
Nejsem dostatečně vzdělaná v oboru a s haiku jsem se seznámila až zde a nevím, moc mi to jako útvar neříká. Ale když koukám na tohle konkrétně, tak si říkám, jak by bylo krásné jít po městě a místo reklamních sloganů číst něco takového...na zastávkách mhd, v tmavých podchodech, na sloupech veřejného osvětlení...Těch pár slov, která poskládaná dohromady říkají mnoho - právě tolik, nakolik se nad nimi člověk zamyslí...Jak by město znělo tou hudbou slov, poezie...Třeba by se někdo zastavil a pousmál a dál šel o starost lehčí, nebo o myšlenku bohatší...
Radovan Jiří Voříšek
24. 11. 2021jako české haiku - dost dobré, tipu hodné