Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKubova lávka
Autor
aleš-novák
napsal jsem si před mnoha lety
bohémský epitaf o té chvíli
kdy už tu nebudu
přál jsem si tehdy
aby mí blízcí
vysypali můj popel
z Kubovy lávky
do Litavky
která tekla nedaleko našeho domu
Litavkou doteču do Berounky
Berounkou do Vltavy
Vltavou do Labe
a Labem až do moře
dnes bydlím
o dvanáct kilometrů blíže
proti proudu
Litavka protéká skoro za plotem
možná bych měl dětem
připomenout to dávné přání
je dobré mít
věci v pořádku
19 názorů
Hezké... Od humoristy tvého formátu dokážu přijmout i takovéhle smutné téma. Taky chci do moře... Kdysi jsem říkala manželovi a synovi, že tam jednou mají rozsypat můj popel, ale už jsem větší realistka a bude mi taky stačit řeka, co mě tam donese :-)
:) šiš, ty ses teda rozběhl ... kam pospícháš? Nebo že bych už taky měla ... ? :D Litavka je dobrá volba, když to zvládneš během tání, budeš v moři natošup! :D Počkej si spíš na léto ... je to fajn kraj, dobré tam ještě pobýt :) Tip ti nedám, bo tyhle myšlenky podporovat nebudu - vrátím se sem za dvacet let a jestli nezměníš názor, tip dostaneš. Nazdar (... tak uzavírá debaty moje nejka:))
aleš-novák
02. 12. 2021Norsko: ale kdeže, jen si tak rovnám myšlenky...
na podobné téma jsem právě před okamžikem něco četl...ano, je dobré mít věci v pořádku...
Doufám, Aleši, že se nikam nechystáš, už léta letoucí obohacuješ mé žáky na hodinách češtiny; a Litavka Nelitavka, koukej tu ještě pěkných pár let vydržet... :o)
musela som sa vrátiť k menu autora - je to naozaj aleš? je *
mne by nevadilo nechať sa zbaštiť žralokom - niekde v pozdnom veku. Ale nezávidím mu ten žlčníkový záchvat potom.
Tk ro se, pedvo, potkáme. Pramen teče do potoka Suchá, ten do Rokytenky, ta do Divoké Orlice, ta se stéká s Orlicí Tichou, vlévá se do Labe v Hradci a dál až ...
Zeťák mi navrhl přesýpací hodiny, prý abych nezlenivěla
Já bych nic nenamítala proti tomu, aby mě rozsekali jako v Tibetu a dali sníst divé zvěři - ale chápu, že by se to pozůstalým asi tak úplně nelíbilo. Taky bych tak vlastně s někým blízkým naložit nechtěla. Tak asi zvolím odvanutí větrem. Voda by mě studila :)
Já, Děčíňák, se nechám vysypat rovnou do toho Labe. Celé letní dny jsme u něj strávili a koupali se v něm. Po proudu se plavalo, proti proudu jsme vyjeli na loďkách, zapřažených za nákladními čluny. Do toho moře to holt vezmu po tvém vzoru ve stavu sypké až blátivém.
A já se nechám sežrat od Xenobotů, kteří se od tohoto týdne už umí i rozmnožovat, takže moje sádlo a bílkoviny poslouží jako stavební materiál dalších a dalších a dalších xenobotů, kteří nakonec sežerou všechno živé, a bude konečně ten konec, jak se o něm píše ve svatých knihách.
Dobrý nápad! Já se vysypu na Vysočině do lesa, na svou oblíbenou trasu A. :-)
Doporučuji. Já se také nechám vysypat do potůčku na rodových pozemcích.