Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDeset černých svatoušků
Autor
R. Kedar
Deset černých svatoušků
mělo rádo sex
Někdy mladý klučina
dostal za to keks
Deset černých svatoušků
mělo rádo styk
Mnohý kluk to nezvládl
a jiný si zvyk
Deset černých svatoušků
přikázalo: Kuř!
Z těch, co to nezvládli
mnohým bylo hůř
Deset černých svatoušků
nepřestalo chtít
Těm, co bylo nejhůře
nechtělo se žít
Deset černých svatoušků
dělalo že nic
Deset, dvacet, padesát,
ba pohříchu víc
Deset černých svatoušků
a kadidla puch
Láska, bližní, pokora
modlitba a Bůh
13 názorů
Tak to rozhodně ne - každá víra rozhodně za sebou nemá hory mrtvol.
Buddhisté za celou svou existenci( buddhistická víra je asi o 500let starší než ta křesťanská) nikdy nevedli válku kvůli rozšiřování své víry. A co se křesťanství týče: Čeští bratři svou víru nikdy nikomu nevnucovali a během třicetileté války raději opustili české království, než aby se nechali zotročit Habsburky. A rozhodně je více denominací, které nemají krev na rukou jako katolická církev.
Je velkou otázkou, co by se stalo, kdyby se českým králem stal třeba Petr Vok z Rožmberka, český bratr a aristokrat s tím nejlepším morálním profilem, jaký si vůbec lze představit.
Aleno, tak v tom s tebou naprosto souhlasím! Je to problém každé víry, protože dělá z lidí poslušné stádo, které věří v něco vyššího. Ne nadarmo říkal Karel Čapek, že ve jménu absolutních pravd se nejčastěji vraždilo. A víra (potažmo církev) je takovouto absolutní pravdou. Je pro mě jednoduché odsoudi "jinakost", protože to je ve jménu boha, je jednodušší někoho zabít, protože to má přece vyšší smysl atd.
Radku,
katolická církev naštěstí není můj obor. Zajímám se ale o historii, třeba o mocenský boj panovníků s papeži od raného středověku až po vládu krále Slunce. Po celá staletí byla katolická církev mocenskou strukturou, která za sebou zanechávala pyramidy mrtvol. Oběti církve jdou za ta staletí, kdy církev fungovala jako feudální mocnost, do milionů. Za to by se měl František omlouvat od rána do večera.
Naštěstí!?
Křesťanská víra umírá - alespoň v Evropě. Což by třeba ještě před sto oety bylo k nevíře!
Jinak je to bezva ftípek v podání Izera:
Proč mají ministranti vždycky tak ulízané vlasy?
- A nikomu to neřikej!!! :D
Co se týká Polska, tak samozřejmě rád jsem. Na druhou stranu je to smutné a dost to vypovídá o některých patologických jevech v katolické církvi, jako je například pokrytectví.
Nevím, jak jsi přišla na to, že někoho šmahem odsuzuju, nebo že házím všechny duchovní do jednoho pytle. Jde pouze o snahu poukázat na další z patologických jevů v církvi, tedy zneužívání dětí kněžími. Nikde netvrdím, že to dělají všichni, ale je jich více než statisticky významné množství a podobně velké množství jich před tím zavírá oči. František je fajn, ale myslím, že je v rámci katolické církve dost solitér a existuje dost takových, co mu v rámci vlastní organizace vůbec nefandí.
Buď rád, že publikuješ na Písmáku. V Polsku by to cenzura zabavila.
...Nikoho ale nemůžeš odsuzovat šmahem. Jsou černí svatouškové, ale i světci, kterým nikdo z nás nesahá ani po kotníky. ...A František má aspoň snahu s tím něco dělat.
Bílým, černým, velkým, malým... Takový nešvar v rámci nejmenované církve.
Deset černých svatoušků
co neznali svět
Ukryli se za roušku
chránili svou pleť
Deset černých svatoušků
chtělo si jen hrát
ukryli se do rožků
snad nemají hlad...
Jen tak-:)) ale pěkný nápad;-)) tedy ten tvůj, který mě inspiroval..:-)))
Deset vlivných úředníků,
sladkých jako cumel,
"výhodně" pro republiku,
vymyslelo tunel.
Deset černých svatoušků
udělalo tunel,
nejdřív jen tak na zkoušku,
zda to dobře pude.
Deset černých svatoušků
(což se zřídka vidí)
s křikem: „Vzore Janoušku!“
poráželo lidi.
Nabízí se k zamyšlení a přebrat si to také mohu různě.