Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNASLOUCHÁNÍ
Autor
Dan TM
NASLOUCHÁNÍ
Osamělá noc se věnuje
výrobě šperků
mražením odrazu hvězd.
Všichni spí dosud klidně
uloženi v kořenovém systému
společně sdíleného tepla.
V šepotu větru slyšet zvěst.
Zatím jen stranou nevýznamných nádraží,
nepatrný akord před předjařím.
7 názorů
Bačkovský - ano, tak to je! Děkuji! Pokud máme shodný životní pocit, jak píšete, budeme toho mít shodného nebo podobného více...
Můj dojem z textu je radostný, předjaří, něco co nejde ještě vidět, rozeznat, přichází. Zima je tu, ale vlastně už začíná jaro. Nacházím podobnost s mým životním pocitem. Ale zase jde o jen můj pohled na báseň , která možná vyjadřuje úplně jinou myšlenku.
Závěr je skvělý. Nadějný.
Dane,
naše mysl určitě pracuje dle přírodních vzorů i co se estetiky týče. Jsou ale v zásadě dva přístupy k estetizaci skutečnosti. V prvním případě je to matematika, respektive geometrie -vz francouzské zahrady, v druhém případě cit pro romantickou přirozenost - viz anglické zahrady.
Děkuji! Napadlo mne to na návštěvě u kamarádky v jednom moderním šperkařství. Ve většině toho, co děláme a kde hledáme krásu, jsme inspirováni tím, co už bylo vloženo do stvoření a v cyklu opakování... Zdravím!
Ty nejhezčí noční "skleněné šperky" se vytvářejí na horských potocích a vodopádech. Mám pochopení pro tvou básničku. Tip.