Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seČaj
Autor
Pohorka
smutek v duši
každým dalším napitím
čaje ubývá
9 názorů
Pohorko, já rád upravuji cizí dílka a dovolím si to přeorat i tobě. V dobrém. Snad ti to nebude vadit. (smajlík)
Aj!
Vávru to ruší
zdá se - každým napitím
život ubývá
Maryša tuší
vidí průběh zabití
úsměv ukrývá
Moc ji to vzruší
manželu je na blití
Vávry ubývá
Ještě mě napadá: pokud by tě zajímala moje senrjú, můžeš se podívat třeba na senrjú z 25.10. 21 (Strašáci) v doporučených básničkách na mé autorské stránce.
Pohorko,
posílej avíza. V tabulce Avíza zamodři mé jméno, stiskni Ctrl a pošli. Píšu hodně kritik a tak bez avíz nevím, kdo mi odpoví a kdo ne.
Ano - mezi haiku a senrjú je podstatný rozdíl. Senrjú v Japonsku nesvazují tak striktní pravidla, senrjú zpracovává humorné náměty nebo vyjadřuje ironický postoj k realitě. Haiku se týká spíše vážných témat, hranice mezi h. a s. bývá však i v japonské literatuře nejasná.
Pohorko,
pokud to s haiku myslíš vážně, tak koukni třeba na senrjú Náhrobek od autorky atkij na tomto panelu z 12.2.
Pokusím se o malou improvizaci na tvou miniaturku. Sice to není nic moc, ale třeba tě to k haiku trochu přiblíží.
Dopil kávu sám -
Ptá se sedliny na dně
proč nes nepřišla
Tip do začátků a hodně štěstí na tvé cestě za haiku.
Radovan Jiří Voříšek
13. 02. 2022Chybí mi tam nějaké docvaknutí. Jakoby to celé byla jen jedna část - smutný člověk upíjí čaj - a co s tím?