Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sepočátek jara staví kříže
Autor
Báseň_roku
počátek jara staví kříže
dějiny píše v ostrém fontu
východní slunce horizontu
sytí se krví
kraji blíže
stínuje stromům holá těla
korunám četná prázdná hnízda
jen v uších paměť
živě hvízdá
jak loňskou vírou pernatěla
příroda sama jasnozřivá
/na spoušti lásku
utrpení/
zpívá kde nebe je a není
kde člověk ostříž
straka
skřivan
14 názorů
Děkuji všem za zastavení, hlasy, slova,...
Děkuji Irči i všem spolusoutěžícím... i za nečekané překvapení.
Verš s ostrým fontem mi připadne vcelku rafinovaně nápaditý v rámci komplexní výstavby textu, švabach nalezneš snad všude; původní význam slova, schválně, schovával/a-li autor/ka do textu? Co mi plyne z přesahové práce za inkoust či paprsek, pokusila jsem se odrazit v původním komentáři, zda vyšlo, vyletělo, uvidí se.
Z mého pohledu opravdu dobré popasování se, výsledek působí lehčeji než domnívané, předpokládané výzvy a minimálně jeden z podnětů tvůrčího úsilí.
Thea v tramvaji
27. 03. 2022Co je to ostrý font? Ale jinak si tipuju to co Silene :))) Má to ten osobitý houpavý rytmus!
Mentální fond této básně nemohl vyletět odjinud nežli z atkijčiny laserovky. Nesnesitelně snesitelné.
Báseň_roku
21. 03. 2022Výstižná báseň s vírou v moudrou přírodu (při tom všem aktuálním soužení...), napsaná na nevšední úrovni...
Zajíc Březňák
21. 03. 2022Zajímavé dílo.
Radovan Jiří Voříšek
20. 03. 2022jo, svěží dílo