Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sejako vzkaz v lahvi
Autor
aleš-novák
Do jednoho z koupených spacáků vložil lístek psaný jednoduchou angličtinou.
Pozdrav, přání brzkého konce války, e-mailovou adresu.
Něco jako vzkaz v lahvi vhozený do moře.
Kdoví, kam ho osud zanese. Kdoví, jestli se dozví, kam jeho skromná pomoc doputovala.
Přidal balík balené vody, několik párů ponožek a odnesl na sběrné místo s modrožlutou vlajkou.
Neuběhlo ani deset dní a v poště našel zprávu od Aliny z Kyjeva.
Děkovala za spacák, prosila o léky, v Kyjevě teď nedostupné.
Názvy medikamentů byly jiné než v našich lékárnách, ale pár minut hledání na internetu
pomohlo najít podobné české preparáty.
Stačilo pár slov mezi kolegy a kamarády a druhý den se mu na stole sešla
pěkná hromádka krabiček, co kdo doma našel. Sehnat prášky na dezinfekci vody byl trochu oříšek,
v několika lékárnách byly úplně vyprodané, ale nakonec se i tohle podařilo.
Velký balík s kyjevskou adresou putoval přes hranice na Ukrajinu prostřednictvím Červeného kříže,
do Kyjeva ho doručili ukrajinští vojáci.
E-mail s fotkou dojaté Aliny, která užasle hledí na krabičku léků pro svou maminku trpící bolestmi,
byl tou největší odměnou...
9 názorů
Zeanddrich E.
01. 04. 2022.. .
Evženie Brambůrková
23. 03. 2022Krásné.
wau, moja mama dostala po vojne balík z unry - tiež s menom a než stihla sa poďakovať, tak ju zabásli.
Tiež som vkladala do rôznych vetroviek, búnd, potravinových balíkov svoj email.
A raz som vytiahla z Dunaja fľašu aj s listom - putovala z Viedne štyri dni a možno štyri noci do Hainburgu - čiže pomerne rýchla riečna pošta.