Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMravenci
Autor
Alenakar
Lesní rozcestník -
Odtud jdou mravenci dál
po žluté značce
Za pochodu
se na prádelní šňůře
suší mravenci
Nejenom svlačec
Slunečnici ovíjí
zástup mravenců
U mraveniště
konkurenční výstavba -
Architekt krtek
18 názorů
Černý med je z výkalů mšic, tzv medovnice... Přesto je velmi žádaný.
Já pěstuji část kaktusů pod širým nebem a včely mají o nektar a pyl kaktusů eminentní zájem, takže můj soused, včelař má kaktusový med.
Ze včelích výkalů, že, táta celý život včelař a Jindra se učí, nic není jenom tak. :)
Phil,
mšice "dojí" i včely. Z čeho myslíš, že je ten žádaný černý lesní med?
sveřepko,
každému "sedne" něco jiného. Proto vždy zveřejňuji víc hmyzích senrjú. Bavili jsme se se snakem o tom, zda by dnes mohla fungovat podobná hmyzí senrjú, jaká psal Issa v osmnáctém století - a ejhle - zdá se, že je to nadčasový žánr.
Evženie,
ano, mravenečkové pořád něco dělají. Třeba roznášejí mšice po mých růžích.
Markel,
mravenci jsou chovatelé a chovají mšice. Přenášejí je jako "pastevci" z rostliny na rostlinu, což mě jako zahradnici nesmírně štve, ale jinak je to fascinující. Mravenci ata, kteří zase pěstují v podzemních pěstírnách houby, ovlivňují jisté ekosystémy podobně významně jako termiti. Bez nich by jisté krajiny vypadaly jinak.
Kočkodane,
díky za senrjú. Do toho, co je v pytlíku, už aspoň nikdo nešlápne.
blacksabbath
28. 10. 2022líbí se mi všecky...nejvíc poslední
Druhá a třetí - nic moc. První perfektní. Druhá - totálně nejvíc skvělá báseň!!!
Evženie Brambůrková
27. 10. 2022Pořád něco dělají, prostě pilní tvorové.
mravenci, včely...jsou to fascinující tvorové. Někde jsem četla, že to není tak, jak jsme si doposud mysleli, že jsou jen nemyslící součástí jakéhosi organismu. Každý mravenec má sice v mraveništi specifickou funkci, ale má i možnost samostatného rozhodování...líbilo *
Ano, k Mravencům jsem po dlouhé době přilezl i já. Přilákalo mne tušení pěkných senrjú. A nemýlil jsem se.
Je to v pytlíku
na šátku stopy smůly
naštvaný Ferda
Jamardi,
zkouším si podobná hmyzí haiku (senrjú), jaká psal Issa. O mravencích on ale moc nepsal, takže tohle je můj osobní vklad. Ale ještě budu Issovi časem konkurovat, co se týče vážek a světlušek. Vážky a světlušky byly ve starém Japonsku vůbec nejoblíbenější druhy hmyzu.
Pěkné.
Jo, mravenci chodí organizovaně jako vojáci nebo turisté.
Krtkovi by měl někdo říct, že konkurence je nezdravá. :)