Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKřik racků
Autor
Šťulda
Křik racků
večírek s múzou...
však o veršů pár
nad ránem zplozených
zdráháš se postarat
a básni té o lásce
nejčistší jméno dát
blíží se srpnové poledne
venku za bílou záclonou
ach třpytivý leží svět
vlhká vůně rákosí
a svobodní ptáci
k r o u ž í . . .
pak teskně a dalece
k samotě tvojí
... dolehne jejich hlas
9 názorů
Mefistofelka
14. 11. 2022Safiáne, napsala jsem, že vyjádřiení redaktora vypovídá něco i o něm samém. Tedy že je v tom prvek subjektivity, tedy vkusu. Věřím že rozumí poezii, to nezpochybñuji, ale mám za to, že on i každý člověk má nějaký subjektivní vkus. Výrok - když někdo mluví, mluví především sám o sobě - je psychologický fakt, nikoli urážka.
Mefistofelko, to vše je možné a chválihodné. Ale neopomněla ses přitom otřít o redakci a tím tomu dala ideologický rozměr. Protože Muamarek je dobrý básník a má právo, i jako člem redakce, na osobní názor. S tím klidně polemizuj. Ono být misomusem, což se tak Čechům líbí, že stále více konzumují vzdělání vedoucí k nevzdělanosti. není žádné terno.
Mefistofelka
14. 11. 2022Já mínila svou zprávu právě jako projev tolerance. Řeč je nástrojem dorozuměni i nedorozumění.
Mefistofelka
14. 11. 2022Já mínila svou zprávu právě jako projev tolerance. Řeč je nástrojem dorozuměni i nedorozumění.
Mně se báseň líbí po kompoziční stránce. Není lehké báseň "vymodelovat" do takovéto podoby. Za to dávám tip.
Musím se ale připojit k Muamarkovi: bylo by dobré přeformulovat věty do méně knižní a prostší podoby. To my bychom měli pracovat s knižností...
Knižnost by nás neměla ovládnout jako cosi "poetického" už samo o sobě.
Mefistofelka
14. 11. 2022Mě se to líbí. Možná je báseň z odborného literárně kritického nedostatečná, ale je prostě pěkná, milá. Panu redaktorovi prostě nesedla. Vypovídá to něco nejen o básni, ale i něm.
Škoda, že místo verše volného mi to přijde svázané až běda - archaickým jazykem psané - a postrádám cokoli niterného, prožitého...