Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seX
Autor
Karpatský knihomoľ
škovránok v poli
spieva stúpa dohora
a jačmeň za ním
detská vanička
okrem špinavej vody
vylievam slnko
vzlietli sýkorky
už aj jedľa v bučine
má prázdne vetvy
hrádza rybníka
z lístia smútočnej vŕby
vyskočil kapor
po rokoch v Prahe
suchý list z duba klesá
pomaly k zemi
prechádzka so psom
ovoniava miesto kde
dopadol anjel
malý krok v mláke
pozerám ako človek
stúpil na mesiac
krája cibuľu
zas vraví o živom sne
s nebohou mamou
hmla pri jazere
vynorená potápka
mizne nad vodou
chýli sa k noci
ako tak idem lesom
ubúda stromov
27 názorů
Karpatský knihomoľ
před rokemZeanddrich E. ďakujem že si sa zastavil.
Antonín Bogar
25. 04. 2023Výborné.
Karpatský knihomoľ
06. 12. 2022Ellisee ďakujem.
Karpatský knihomoľ
05. 12. 2022Jitko, tak to si cením. Mám pekný večer. Vďaka.
Desítka "nabušená" krásnými momenty. Všechny texty jsou významově nosné. Obdivuji jejich zacílení.
Čtenářská lahůdka. Děkuji za ni. Máš můj "sak(u)ra" diamantový výběr:)
Ireni, vďaka za výber, som rád ak až tak.
Karpatský knihomoľ
29. 11. 2022Silene, vďaka za pozorné čítanie.
U té pětky ještě, teď mi došlo teprve: werichovské AŽ (opadá listí z dubu).
1. pětismyslové vertikální tažení jara
2. jinak, okouzleně vidět otřepané rčení (sunny, honey, pure nature)
3. letokruhy
4. štědrost dušiček
5. esence únavy (časové i místní)
6. pokorné rouhání o psí duši (střet kulturních dohod)
7. apollo
8. časomíra v kuchyni, cibule = zapomenutý život
9. obě dvě! (skvělá práce)
10. návrat... z domova domů (relativizace úlohy tmy)
Karpatský knihomoľ
29. 11. 2022vďaka Phil
Karpatský knihomoľ
28. 11. 2022Rado vďaka za návštevu aj zaujímavý komentár, držím palce nech to vyjde.
Karpatský knihomoľ
28. 11. 2022Luboš, s čím ja sa tým týždne trápim ty vymyslíš na počkanie, Hanička je skvelá.
Náraz krásy. V tom samém místě navštíveném tolikrát ... právě teď a poprvé se rozptýlila mlha. Tak mi to připadá. Připomnělo mi to zapomenutý postřeh, který jsem si nezapsal a proto asi nezpracoval jako senrjů - krk a hlava vodního ptáka nad hladinou - periskop ponorky v jezírku, jakože nás ruské námořnictvo už sleduje. Tak snad z toho něco bude.
Peter, trochu jsem si s dovolením pohrál. ;-)
Ve skříni moli
Sodoma a Gomora
tleskání dlaní
Malá Hanička
kojení nese plody
v plínce je vlhko
Bolí Pytlíka
o levosti ty drby
na nervy nápor
Tycho de Brahe
nad přemírou hvězd plesá
dánsky se tlemí
Karpatský knihomoľ
28. 11. 2022Alenakar, viem, že čo všetko vieš, preto ma tvoj komentár veľmi potešil.
Karpatský knihomoľ
28. 11. 2022Ivi, som rád ak ťa niečo zaujalo, teším sa.
Karpatský knihomoľ
28. 11. 2022Ireni, tvoj názor si veľmi vážim, je to jeden z dôvodov, prečo to posielam. Díky.
Karpatský knihomoľ
28. 11. 2022Safián, vďaka za nahliadnutie aj komentár.
Knihomole,
ta haiku jsou výborná . Blahopřeju ti k nim. Nejvíce se mi líbí 1 , 2 a 4.
První a druhé haiku jsou natolik povedená, že bych je zveřejnila samostastně.
nejvíce se mi líbí vanička, ale ... všechno jsou to krásné obrázky.....ještě se vrátím
Peter, díky za sadu haiku. Momenty, kterých jsi byl svědkem a ztvárnil je v klasickém haiku stylu, jsou z mého pohledu formálně i obsahově jedinečné. "Ptačí" mají letmé kouzlo, "vanička" a "cibuľa" zas obsahují zenový moment pomíjivosti, zatím jsem tak docela nepřišla na chuť jen "Prahe". Zvlášť si cením vypracování sedmého, je velmi vtipné! Mlha jako podzimní inspirace "sa oplatí".
Sada, ke které se jako čtenářka ráda budu vracet.
Ano, citace v úvodu je pravdivá. Ale ... Kolik pěstitelů haiku se umí podívat na svět, jako by to bylo poprvé? A kolik z těch, kteří se tak podívat umí, dokáží to, co viděli, přenést do veršů tak, aby i čtenář něco z toho zázraku pocítil? Je to těžká disciplina. Zdá se mi, že japonština má vzhledem k typu písma a své hustotě více prostoru ve formě 5-7-5, než řidší a o další prostředky ochuzená čeština. Češtině by pouze z hlediska hustoty slušely nejméně tři slabiky navíc. Další pak na druh písma. Překlad Bašóova haiku o sněhové kouli má 22 slabik. Vím, že připadá krásný i básníkům, kteří jinak haiku odmítají. Zajímalo by mě, v kolika případech se ti podle tvého názoru podařilo splnit ono krásné motto. Jen se ptám, nic z toho nevyvozuj.