Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seV náznacích
Autor
Alenakar
Kultivovanost
tiché a poloprázdné
kavárny...
I vášeň se tu musí vejít
do tlumeného šepotu.
On mluví do páry nad hrníčkem
a gestikuluje
orosenýma rukama,
ona se mlčky zhlíží
v kruhovém černém dýmajícím
zrcátku
a venku nad řekou
letí dva třpytivě bílí
rackové
do mlhy za klenutým mostem.
Všechno se topí v náznacích.
Cukr se rozpouští v černé kávě
a jednomu je trochu líto,
že ani po letech neumí
odezírat ze rtů.
12 názorů
Jistě. A proto je lepší být jen internetový nick, kterému nikdo nebude strkat do pusy špejli s vatou. Doufám, že nikdy nebudu tak důležitá, aby nějací hackeři pátrali po mém původu.
blacksabbath
08. 12. 2022chirurgický reflektor nebrat:-)))))
blackie,
někdo má rád pološero, někdo dělá všechno pod chirurgickým reflektorem. Já patřím spíš do té první kategorie.
blacksabbath
06. 12. 2022do mlhy za klenutým mostem......do tlumeného šepotu...*/*******************
Areone,
tvůj synovec je přímo filozof. Ano všechno je možná jenom "jakože".
Buddhista by řekl, že všechno halí závoj Máji.
Mně to ale připomíná mého slouseda - Slováka, který skoro každou větu začíná úslovím: akoze - viete...
Alegno,
nedávno jsem psala o rapu, který se rytmicky vykřikuje... Tuhle básničku by asi měl případný recitátor spíše zašeptat.
Všechno se topí v náznacích .... to se mi líbí. Připomíná mi to výrok mého synovce, který řekl: Já rozumím, všechno je jakože....
Kočkodane,
u kávy probíhala a probíhají různá dramata... Škoda, že dnes už pijeme kafe většinou doma. Za první republiky bylo plné kaváren kromě Prahy i Brno. Takový Vítězslav Nezval se v Praze třicátých let jen přesouval z jedné kavárny do druhé. Kavárna - to byl životní prostor českých básníků.
Jam,
vždy se snažím dát prostor fantazii... Nejsem ani pesimistka ani optimistka. V tom, že je všechno neurčité a nejisté, je jakási zvláštní krása.
Láska v kavárně
kofein a hormony
Maryša, Vávra
Drama u kávy
slečna mu dá kopačky
příserně srká
Klidně dejte prostor fantazii, vše dovoleno.
Dojem je jedna věc a skutečnost druhá. Jednou jsem seděla v kavárně se známým, který byl smutný kvůli odmítnutí. Byla jsem také smutná a nevěděla, co mu říkat. Náhodou jsme se potkali. A někdo od jiného stolu nám zaplatil pití, abychom se rozveselili.