Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLETOŠNÍ SNÍH
Autor
Dan TM
LETOŠNÍ SNÍH
Možná, že sníh je nám dán proto, abychom pocítili touhu po novém začátku.
Všechno přikryje, ozdobí, změní. I to, co vidíme nad obzorem, je náhle jiné. O odstín, o dva.
Stojíme v něm a propadáme se do dětství, kdy byl spojen s tajemstvími a očekáváními, s tajným hledáním dárků ve skříních, šetřením z kapesného na nákup dárků, které jsou s nadšením a láskou přijímány a poté skladovány, ale kterými jsme se vůbec se netrefili, což pochopíme až v dospělosti.
A možná, že máme pocítit trochu i stesk, protože jsme v životě minuli tolik důležitých příběhů, lidí a chvil. Sníh nám to má připomenout. Má nás konfrontovat, abychom setrvali v hledání nových světů a cest. Všichni totiž víme, že když hledat, očekávat a toužit přestaneme, přijde stáří.
A možná, opravdu jen možná, že nám má sníh ukázat, jak jsme malí, malincí a nepatrní a že jen když to víme, můžeme hledět do vesmíru nad nás se smělostí i bázní, která je nám lidem vlastní a bez ní přestáváme být lidmi a stáváme se prázdnými roboty.
To krásné slovo: sněží… Vyslovili jste ho už letos nahlas? Řekněte to. „Sněží…“
4 názory
Připomněl jsi mi Seifertovo zamyšlené ze Všech krás světa v duchu..sníh přikryl vše, co jsem měl rád a kudy jsem šel.
Moc hezké zamyšlení.
Poslechl jsem tě a ono sloveso vskutku přešlo přes moje rty. Dokonce třikrát v těsném sledu.
Vidím, že sníh je velmi inspirativní nejen pro mne. Škoda, že už ve středu začne tát. Uvítala bych, kdyby roztál až začátkem března... Tip.