Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVýlov
Autor
Alenakar
Hemžení kaprů -
Mezi hřbety ryb v síti
se zmítá měsíc
Kapři jsou v kádi,
zapomenutý měsíc
v síti na ráhně
18 názorů
Jene,
bez těch kádí by pro většinu lidí nebylo vánoc. Chudáci kapři! Lépe jsou na tom ale tolstolobici. Když se u nás jednou za čas dělá výlov, rybáři je dají stranou a jak se rybník napustí, znova je tam hodí, protože prý čistí vodu. ...Inu - což o to, oni vodu skutečně čistí, ale voda v našemrybníčku je pořád špinavá. Těch tolstolobiků by tam muselo být desetkrát tolik.
blackie,
já ryby chovám a tak k nim mám tak nějak osobní vztah.
blacksabbath
02. 02. 2023TiP!!! i všem haiku v komentářích:-))))
Evženie,
my máme dvě jezírka. Když jsem trávívala zimy ve velkém městě v bytě po rodičích, taky jsme dělali na podzim výlov. Ryby jsme dali do sudů ve sklepě. Pokud totiž v zimě jezírko celé zamrzne, musí se prosekávat led.
Katko,
chvála od tebe mě vždycky potěší. Je zajímavé, že haiku o výlovu a ubývání plochy hladiny mě napadlo také. Myslíš, že bych ho měla zveřejnit samostatně?
Je po výlovu -
V poslední kaluži zbyl
už jen měsíček
Evženie Brambůrková
31. 01. 2023Nedávno jsme byli s dětmi na výlovu a byl to pro ně krásný zážitek.
Zvlášť první je krásné, živoucí- soukromý výběr.
Taky jsem na podzim zkoušela výlov zachytit:
Zatahování –
krok za krokem před sítí
ubývá prostor.
Vlnka za vlnkou
u stavidla rybáři
zatahují sítě
Zlevnění v Makru
již teče krev, boj lítý
bez zbroje, helmic
Kolegu svádí
dělá však jako že nic
chytré náramně