Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seO výchově
Autor
Diana
O výchově
Zvyk je železná košile
a vyrobit jej trvá roky..
Co s děckem, když je zlobivé?
To chce uvážlivé kroky,
jak zakotvit v dětské duši,
co je správné, co se sluší.
Jenom ne bití a klečet o hladu…
Nejlepší způsob je v dobrém příkladu.
12 názorů
Tak s tím naprosto souhlasím. Zvlášť v pubertě udělají víc škody než užitku...
Už J.J.Rousseau napsal dílo Emil aneb O výchově... Těžko ale věřit člověku, který dal vlastní děti do nalezince. Tobě věřím víc. Tip.
Jak napsal redaktor Radovan: pravdivé, ale jako báseň příliš didaktické. Podobný styl se tu v poslední době množí. Jako by se básníci chtěli vrátit do časů Puchmajerovy družiny.
Rhodesie - máš naprostou pravdu. Ale myslím, že zejména v pubertě jsou fyzické tresty nejnevhodnější - co myslíš?
Radovan Jiří Voříšek
07. 03. 2023jistě, pravda, na druhé straně je to psané příliš didakticky.
Evženie Brambůrková
07. 03. 2023S tím dobrým příkladem by ale museli přijít i ostatní, nejen rodina. Při tom, co děti vidí okolo sebe to mnohdy ten dobrý domácí příklad nevytrhne.
S tím se nedá nesouhlasit.
Hlavně ty uvážlivé kroky bývají někdy těžké, zvláště je-li potomek zrovna v období vzdoru.
Teď se mi povedl vtipný překlep, ale ono to docela sedí - v pubertě je potomek spíš "pitomek"... :)
Norsko, vím přesně, jak to myslíš, ale má to svůj účel ...
Alegna, díky za pochopení...
Výchova je opravdu náročná disciplína, musí se dělat s láskou, s rozumem, citem, trpělivostí a jak píšeš dobrým příkladem
Malý Jára strašně zlobil
(hodný býval kdysi),
tatínek mu sebral mobil
a zabavil „písí“.
Synka ta věc rozkatila,
jak ďas pravý mlátí,
v otci žití trocha zbyla,
doktor zdraví vrátí?