Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seV Prahe niekde na Staromáku - Ok - ro - vá
Autor
Abakus
Maruška prejde pazúrom po okraji hniezda. Poklepkáva po jednotlivých častiach hniezda. Záber na poličku so zaváranými komármi – s nápisom „Povodeň 2002“
Maruška
Tu už ozaj dávno nik neutieral prach. Dve muchy mesačne...Bude to chcieť nový obklad, izoláciu...
Straka realiťák
Najlepších staviteľov zoženiete u Flekú. A je tu aj vodovod.
Záber na hnijúce deravé potrubie. Trochu prerastené machom.
Maruška
Krucinál, kto toto staval? Myslel vôbec na nás?
Jozef
Nejaký turista Hanuš.
A má to aspoň niečo nehýbajúce sa?
Straka realiťák pokúša sa pootočiť mapu a určiť polohu hniezda. Márne.
Straka realiťák
Teraz všetko. A dovoľujem si upozorniť, že hniezdo je orientované na východnú stranu.
Straka realiťák
Ku Flekum to máte rovno a okolo druhej veži zabočíte doprava....
Maruška
A si si istý, že trafíme večer domov?
Straka realiťák natiahne krídlo a otrčí pazúry.
Straka realiťák
Poprosil by som tie muchy.
Jozef
Máte aj iných klientov?
Straka realiťák
Praha hlási koniec, stop stav pre túto sezónu. O rok sa uvidí. Niečo si naplánovalo tytyty – pre prestárle vtáky, ktoré nie sú schopné postarať sa sami o seba.
Maruška
Je tu klíma ?
Straka ďobne do steny hniezda – spraví doň dieru.
Straka realiťák
Teraz už je.
2. int – sami v hniezde kontrola signálu
Maruška
Aký je tu signál?
Jozef
/Zapíska/
Kúsok Brahmsa - uspávanka
Maruška
Môže byť.
Pivo stoly všetko v miniatúrnom prevedení pod stropom. Je tam aj obraz cisára Fratiška Jozefa. Žiadna mucha by si nedovolila...
Jozef prilietava pomaly pristáva a ešte vo dverách zaspieva kostolným hlasom
Jozef
Nalejte mi bieleho vííína.
Všetci stíchnu a otočia sa k nemu. Iba stará sova otočí hlavu dokola a prevráti oči hore. Cez krídlo má prehodenú bielu dečku.
Sova
Odkiaľ?
Jozef
Z Egypta.
Sova
To vidím. Ale sem si ako dostal?
Jozef
Okolo chrámu svätého Víta, cez Malostranské záhrady a potom som sa stratil.
Sova iba prehodí cigaretu z jednej strany zobáka na druhú.
Sova
A kde bývaš?
Jozef
Nad orlojom.
On sklopí zrak.
Nastane ticho. Iba vrabec ešte chvíľu značí karty.
Sova
/Potichu/
Všetci tam raz musíme.
Drozd z kraja stola
No hej veže.
Praha nie je obyčajný les, alebo deluxe prales. Lacné ubytovanie, mizerná doprava, skoro žiaden hmyz...
Ďateľ leží rozvalený na stole a skĺzava mu čapička cez oko.
Ďateľ
A všetky stromy sú zdravé...
Sova
To chce Blady Mary.
Začne miešať do šajkru nasype trochu ľadu dva komáre, trochu ginu a obsah vyleje do škrupinky - posunie jedným gestom po dlhom stole smerom k Jozefovi.
Záber na klavír, prípadne na niečo fúkacie v rohu. Sedí tam stará vrana a hrá jedným pazúrom pomaly po klávesoch.
Zvuk
Jazz
4. Int - Veľké upratovanie hniezda
Maruška zametá stonožkou upevnenou na tyči – vpredu jej svietia zložené oči a tak vidí každú smietku niekoľkokrát v trojrozmernom pohľade. Maruška vymetá pavučiny. Pavúky extra odkladá do kýblikov. Triedi ich do rôznych nádob.
Maruška
Na raňajky, na olovrant, na záves, na raňajky, pre svokru, teraz...
Zhltne jedného pavúka a pokračuje v upratovaní.
Maruška
Na dlhé letné večery...
Jozef prilietava s kýblikom a brkom.
Maruška
Jozef! Akú si zohnal farbu?
Jozef sa pozrie do kýblika, zaloví brkom a zamyslene odpovedá
Jozef
Asi žltá.
Maruška sa priblíži ku kýbliku
Maruška
Toto je odkedy žltá? Ok-ro-vá.
12 názorů
Já bych vypíchnul vypíchnutí… chci říci instalaci klimatizace. Ale vtipností je tam neuriekom.
Ahoj Gora,Alegna, Aru, niniw, dievča z lesa, Janina 6, ďakujem za zastavenie sa. S posledným kýblikom mimoriadne hnusnej okrovej farby natieram palety...
Diveča z lesa - no ja neviem, mizerne kreslím a pomaly sa hýbäm.
dievča z lesa
04. 05. 2023animovaný filmík pre dospelákov***
Však některé animované filmy a dokonce i komiksy jsou pro dospělé...
Dievča z lesa, to by šlo, ale aj nešlo - asi to nie je až tak veľmi pre deti. Dosť som vychádzala zo svojej švagrinej a jednej mojej straej mamy.
Ďakujem za prečítanie, zastavenie, mávnutie nejakým tým krídlom. Sorry za Prahu, ale tá gotika je neodoloateľná aj z vtáčej perspektívy.
Bola to reakcia na to, že keď som vzala svojho času deti do Prahy, tak cez orloj visel kus látky a všetky figúrky odpočívali.
Janina6 - tak zase o veľa si až tak neprišla-
môže byť, chichi ... to by chcelo nakresliť do komiksu alebo animovať***
Teď jsem teprve zjistila, že je to už třetí část! Běžím dohnat ty dvě předchozí. Koukám tedy na tvůj seriál od konce ;)