Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePoštovní
Autor
Jamardi
Složenky došly.
Někteří ještě stojí,
jiní odešli.
Pěší pošťačka
táhne za sebou tašku
plnou letáků.
Z České pošty mi
neodešlo inkaso,
dopis tam leží.
15 názorů
Lepší už to nebude.
Přepážka pošty
přistoupil muž s pistolí
bude vybírat?
Ach, listonoško
ty znáš ucaprtanost
tvrdý chlebíček
Letecká pošta
balíček plachtí přes plot
šok za záclonou
(mají bejt doma
tiché křupnutí)
První je opravdu hříčka /dojít, jít, odejít - stejný slovní základ/ a je to vtipné - hlavně kontrast se zůstat, ale pro haiku nepřehledné.
Druhé má podle mne nejblíž k haiku/ moment pošťačky tady a teď/, ale je to jedna dlouhá věta bez "druhého námětu" a alespoň naznačené pomlky a vše je v ní dopovězeno, pro čtenáře nezůstal prostor...
Třetí je opět hříčka na téma - odejít, je to však metafora /neodešlo mi inkaso/ a ty nemají haiku obsahovat. Zde na Písmáku má podrobný výklad teorie, o čem haiku je a jak je psát, autor snake_01. Doporučuji, a také čtení haiku jiných a konzultace u své tvorby haiku. Mně se to velmi osvědčilo.
Ireno, já jsem si myslela, že zrovna toto haiku je. A proč není? Jinak mně je to jedno, co je to za formu, klidně to přepíšu na hříčky.
Jarmilo, tohle bohužel není haiku, forma by se musela upravit - miniatury/hříčky by sedly víc.
Mně se líbí ironie a smysl pro realitu zároveň.
První mi silně připomnělo výrok jednoho "politika" - ten, který měl přijít, nepřišel:-).
Norsko, umělá inteligence pro mě dosud nepracuje.
Janino, nechci se rouhat, jsem ráda, že nějakou pobočku máme. I když zdražují, hážou do schránky oznámení, i když byl dotyčný doma... (Ohledně složenek nebyl nikdy dlouho problém, ale říkala jsem si, že by se to někde mohlo stát.)
Dík za tip.
Na aktuální téma :-)
ruší se pošty
tu naši nezrušili
nepoznáš rozdíl