Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

svět

30. 12. 2023
9
8
234
Autor
Marian67

svět

jako místo k asanaci

redukci snů a živé tkáně

prostor k řízené depilaci

všech 

kteří rostou nečekaně

placatý tác s odřeným víkem

pod kterým chodí pišišvoři

tam

kde se všechno končí křikem

tam

kde ti k uchu míří škvoři

 

svět

jako místo k olíznutí

dva prsty tam a třetí k nosu

jako když někdo jiné nutí

zamilovat si třeba vosu

kde

není nic, co platilo by

déle než klesne pěna v pívu

hlavně si nabrat do zásoby

jsi - li živ

aspoň odraz vlivu


8 názorů

Janina6
před 11 měsíci
Dát tip Marian67

Pěkné (a po úpravách ještě lepší)!


Gora
před 11 měsíci
Dát tip Marian67, Poeteroristka

Umíš.


Marian67
před 11 měsíci
Dát tip

změnil jsem špinavé na odřené a to už by mohlo být lepší, co myslíš?


Marian67
před 11 měsíci
Dát tip gabi tá istá, Alegna

Litarts, díky za pohled skutečného Mistra...hned se cítím lépe :))


Marian67
před 11 měsíci
Dát tip Gora

děkuji za názor, Safiáne


Litarts
před 11 měsíci
Dát tip

Formu nemá smysl vůbec hodnotit a obsah, trapné pokřikování na špatný svět? Je takový, jací jsme sami. 


Safián
před 11 měsíci
Dát tip Gora

Pokračování. Omlouvám se, skočilo mi to na stránku.

Podobně a akusticky lépe se dá říci: placatý tác se špinavým vikem, kde se daktyly vzájemně vyruší a přízvuk zůstane na liché slabice. V češtině mají trocej a jamb (který pakticky neexistuje) mnohem blíže, než v jiných jazycích.


Safián
před 11 měsíci
Dát tip Gora, Janina6

Tvůj talent opět slaví. Tentokrát spolu s jistou nedbalostí, která u básníka tvých kvalit překvapuje. 

Např. verše: jako když někdo jiné nutí / aby miloval třeba vosu - maji nesmyslnou mluvnickou konstrukci. Pokud mě neklame paměť, nepoužil jsi ji tady poprvé. Přitom stačilo obsadit úvodních pět slabik druhého verše jinak. Např: jako když někdo jiné nutí / zamilovat si třeba vosu.

Také verš:  placatý tác s špinavým víkem. Zbytečné úsilí dodržet jambický spád přivodí akustickou křeč, shluk souhlásek c, s, š. Přitom o pár řádků dál použiješ bez rozpaků a zcela přirozeně trochej: kde se všechno končí křikem.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru