Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seŠmouhy
Autor
Rhodesie
23 názorů
Radovan Jiří Voříšek
před 10 měsíciSafián ... už jsem myslel, že nezareaguješ
Ještě nevím, čím se příště přepravím, ale určitě to bude z Vlkova pod Oškobrhem... :)
Rhodesie: Měl jsi jet odjinut nebo raději nejezdit vůbec.
Radovane,zřejmě jsem zaostal. Nevím, co je trochej- gender ženský.
Radovan Jiří Voříšek
před 10 měsíciNo a bylo by to jasný - vlakem z Hřenska by byla trochej, gender ženský. Ale zavařil bys to autobusem. To bysme byli zas tam, kde už jsme byli. Já to říkám furt. Než někam pojedu, důkladně si to rozmyslím.
Kdybych věděl, že to bude příčinou takové nejasnosti, tak bych přijel vlakem... :)
možná oba
Radovan Jiří Voříšek
před 10 měsíciautostopem z Hřenska mi přijde na: "tostopem" - daktyl
tedy - trochej daktyl trochej
Radovan Jiří Voříšek
před 10 měsíciuž ani počítat neumím
Radovane, autostopem z Hřenska je čistá trochej o 6 slabikách. Autostop z Hřenska je 5 slabik. Pak si můžeš vybrat mezi daktylotrochejem a českýn jambem.
Radovan Jiří Voříšek
před 10 měsíciÚplná prkotina, ale co takhle třetí verš od konce pozměnit na "autostop z Hřenska". Ubyla by slabika, všechno by mělo 6 vznikla čistá trochej?
První a třetí verš jsou dva daktyly. V jambickém metru by platily jako tři trocheje. Druhý a čtvrtý verš jsou trocheje. Rytmus posledního verše básně, který ze systému trochu vybočuje, přenese metrum.
Radovan Jiří Voříšek
před 10 měsíciPěkně to odsejpá, pěkně se čte, lehce vtipně napsaná.
APodezDívka
před 10 měsíciNeříkám že jsem to všecko pobrala ale jako celek se mi to líbí! Usmívám se tu... :)
Alenakar - Díky... :)
Druhý a čtvrtý řádek je asi trochejohybrid. :)
Snažím se, ať to lahodí uchu (aspoň mému). Snad to úplně nedrhne.
Tady je záměr, aby sudé řádky tak trochu provokovaly ty liché...
Rozverný obsah se pěkně hodí ke klasické formě. Tip.
Nad formou si ale trochu lámu hlavu. První a třetí verš sloky tvoří nepochybně dvě daktylské stopy. Ale co rytmus ve druhém a čtvrtém verši?