Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte senechci se ti zdát
Autor
Philogyny
Ježek se probudil má žízeň víc než hlad
teplo už klíčí nažkou pod kabát a za vsí se modlí vítr s čerty
spánek uléhá do uší vrby
vplétá havranům do křiku stuhy
holými pažemi
chuť jara co řve a křičí
pod pasekou hořká chuť mlíčí
nechci se ti zdát
Stýská se mi
kupuju obrazy se tmou
abych mohla zhasínat světlo
---
stýská se mi
zima klesá do jara jak prodejná děvka
přemalovanými červenými rty
zem je mrtvým lehká
někdy se mi stýská
tvůj nespisovný dech
---
stýská se mi po lidech
31 názorů
Bylo to příjemné překvápko, když jsem zjistila, že jsi zpátky pod starým nickem, ráda si u tebe čtu i zpětně, zázrak nebo něčí zásah? moje velké díky mu
pro Al Jal Úd
Děkuji. Ježek má rád ovesné vločky, dětské piškoty a až pak granule. Nesla jsem mu vařenou játru, tak jsem zvědavá... :)
pro bukvici
Nosím je po kapsách a je mi jedno, jestli jsou homo nebo hetero. Záleží na tom? mi ne
pro Allegna
Bylo to zvláštní. Vyhodila jsem tuhle malou a najednou jsem měla zpázky i svije staré jméno.
Budu čekat a těšit se, jsem na tom stejně, taky tě mám ráda
Pro Alegna
V práci jsem se neodhlásila a tak můžu vejít. U nicku Tide se neodhlásila v mobilu. Takže to samé. Zkoušela jsem, co to dá... Myslím, že budu mít cestu do Prahy, ozvu se. A mám Tě ráda.
pro Viviana Mori
Jsi jeden z mých nejmilejších autorů. Píšeš sakra dobře. Mohla bych si vytisknout tvoje básně a vzít si je večer do postele. Dělávám to...snad to nebude ničemu vadit. Mám ráda v rukou stránky a tištěné slovo. Kindle neuspělo.. Nejdou psát tužkou poznámky. Ale kdybys chtěla vydat kolibříka, nosila bych i v batohu. Teď Holana, Machulkovou a Tolkiena. Pronesou se. Ne a ne lítat... :) Děkuju.
pro Janina6
Taky mi bylo někdy smutno. Přiznám se. Vlastně jsem chodila s batohem sem a tam a přemýšlela... :)
Pro Bačkovský
Až jste mě dojmul, ale nemohla odpovědět. Je to moje chyba, neměla se mazat. Už je to pryč. Když mi umřel táta, byla jsem dlouho nemocná a doktor mi řekl, že mi srdce bije tak rychle, jako kdybych pořád utíkala. Děkuji za báseň, přiznám se, nečetla, ale jsem za ni ráda.
pro Kočkodan
Mám snad skoro všechny se tmou ale je v ní světlo. Obávám se, že přibude další. Děkuji Ti.
Alegna - nejsem naivni... vím co můžu uvidět, akorát text po jejím nickem.. víc nic
kdo a jak se může nalogovat na tohoto smazaného autora, to by mě teda zajímalo
Dada, jak píše Janina, Slučí také jako odejitý autor vkládala, jen ne na autorskou stránku, ta není vidět, když na autora klikneš, ale přímo do díla, neboť psát komentáře jí nešlo. Ale upravovat dílo ano. Jinak nejen, že je to styl Phil, ale i obsah je evidentní, ježka zachránila, paseka, havrani, mlíčí to vše bývá předmětem jejich veršů a má ráda černobílé obrazy. A myslím, že se jen na jednom zařízení ještě stále dokáže pod tímto nickem přihlásit. Ale není to plnohodnotný návrat, tak se mi bude stýskat dál.
Ty víš, že miluji tvoji poezii.
Včera jsem byla v knihovně, stála tam před regálem poezie a hledala něco, co by mě zaujalo a co bych si mohla s chutí přečíst. Ale jak jsem listovala a listovala, nic, co by mě zaujalo jsem tam nenašla. Nic se nepodobalo ani vzdáleně tvým veršům a tomu, co mi dávají.
Jsi pro mě velkou inspirací.
taky nebudu zkoušet
ale napadá mě tato možnost
ale myslím, že toto by mohlo být prosté
Nebudu to zkoušet, jen vím, co nám o tom psala Slučí (nemohla odesílat komentáře, tak to vždycky psala přímo na svůj profil, jak je ta kolonka "vztah k liiteratuře"). Philin styl myslím poznám. Doufám ;) A Ten... to mám na mysli toho rebela, co tu každou chvíli "zlobí" a pak je smazán. Určitě jsi ho nemohla přehlédnout.
Janina - není to tak, že se smažeš, díla zůstanou a teoreticky pak kdokoliv znovu zadá ten nick, tak se jím stane? Dumám
a kdo je Ten? To nevím
Vložit dílo na cizí profil neumí ani Ten, jehož jméno se neustále mění, a to je nejlepší písmáckej hacker ;) Ale hlavně je to poznat ze stylu, ne? Tohle Phil napsala, jsem si jistá. Ony ty smazané profily jsou záhadné, před časem to prozkoumávala Slučí. Smazala se, na její stránku se nešlo podívat, ale dokázala se přihlásit, dát tip a dokonce vložit soubor básní...
Krásná báseň. Motiv stýskáni připomíná závěr básně Otci od Josefa Friče
Otci
Bože, ty chceš, aby jedno srdce
zahynulo dřív, než ledy
půjdou dolů po velké řece.
Bože, ty chceš, abych byl chudý.
A vem si třeba i celý můj svět,
život přece tak dlouho netrvá,
abych to nějak nemoh vydržet,
a vždy staň se jenom vůle tvá
....
Ale jen jednu sirku mi nech,
abych se na ni moh dívat,
jak hoří, až budu zapomínat,
i tobě někdy se stejská po lidech.