Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKočka
Autor
Jinys
Je to již delší čas…
Přicházela do postele, a vždy mi olízla nos.
Stulila se mi většinou na prsou a začala silně příst.
Někdy mě také jen takto pozdravila a šla si dál svoji cestou.
Kočky jsou své. To je to, co mám na nich nejvíc rád.
V dobách kdy jsem chodil do zaměstnání, přicházela v přesnou hodinu a začala příst.
Slyšel jsem ji ve snu a většinou jsem si pomalu uvědomoval, že je čas vstávat.
Lepší budík jsem nikdy neměl.
Včera odešla.
Ležela mi na nohou, hladil jsem ji, a ona nakonec nebyla.
Naše druhá černá kočka mi už nos nikdy neolízne.
12 názorů
Jinys, to ti ráda věřím. Ani mě nenapadlo "zkoumat", nakolik je to psáno podle skutečnosti, ono to je v podstatě jedno, důležité je, jestli text funguje. A funguje!
momoi
Jsem rád, že ti moje nechápavost nepůsobí duševní, nebo tělesnou újmu.
Těžce bych to nesl.
:-(
Janina6
Ale ona opravdu jako budík fungovala, žádná umělecká licence.
:-)
Jinys: pokud ti to stačí, je to v pořádku. Pro mě jako čtenáře to není nic víc než náčrt, vzpomínka. Tahle díla tu v rámci všeobecné laskavosti bývají velmi úspěšná. Nerozporuju to. Jen mi to přijde málo. Že to nechápeš mi je v zásadě jedno.
Momoi, proč báseň? Je to próza, miniatura, a například kočka jako budík je pro mě nečekaná, zvláštní myšlenka. Závěr, kdy si zase přijde lehnout ke "svému člověku", ale tentokrát z úplně jiného důvodu, mě dojal, aniž by autor nějak přehnaně tlačil na citovou pilu. Za mě je to povedené.
momoi
Nechci urazit, ale nějak nechapu poznámku.
:-(
Ale nevadí, nemusím vědět všechno.
Mám černou kočku. Je skvělá. Jenže to nestačí. Prostě to takhle nejde. Sepsat konkrétní vzpomínku a čekat, že to čtenář pochopí jako báseň.
Dovedu se dobře vcítit. My máme standardně čtyři kousky. A z těch pěti, které v průběhu let odešly, jsem měl obzvlášť rád Čarnulku (jejíž barva srsti je dost jasná)
Dobře jsi to napsal. Vložil jsi do toho takový ten drobný detail, který udělá z nějakých vět na obrazovce uvěřitelný kousek života.