Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSvět světských
Autor
Gora
Slunce vysoko -
na louce se roztáčí
prázdný kolotoč
Zní Michal David -
labutě odnášejí
vnučku a vnuka
Vyhlíží lidi
u vstupní brány na pouť -
„Budeme balit!“
15 názorů
Radovan Jiří Voříšek
před 5 měsícizní Michal David -
manželka se zasnila
vzpomínkou na Strahov
Díky, KK, za náhled, vždy máš dobré postřehy... a všem, Karle, to je ale pouť a na ni se chodí/sjíždějí spíše věřící. Z.E. - taky mám pocit, že kolotočům odzvonilo...Rhode, vesuvanko, díky! Za našeho mládí to bylo lákadlo č. 1:-)-. Jarmilo, musí platit nejen elektřinu, ale i nájem za zábor místa...
Skvělý kousky.
Díky rozrůstající se rodině o neposedná prťata začnu tento asvět asi zase navštěvovat...
Irenko, pěkné a výstižné :-))), Tip. Kolotočům a labutím jsem nedokázala odolat ani ve dvaceti letech.
.... .
Zrovna minulý týden asi jsem opět - pouze z okénka tramvaje - viděl rozdělané kolotoče v parku (u Horova náměstí, pokud se nepletu); - a jako obvykle - *pusto a prázdno, co se týče lidí...! (jen několik lidí - pravděpodobně ovšem zaměstnanců - sedělo pod nějakým přístřeškem, či co... )
*(kdyby tohle - v době mimo školu - někdo uviděl cca ještě tak před třiceti lety u nás na JM vsi, myslel by si, že děcka do rána asi vymřela... )
Díky... éra kolotočářů asi končí, bylo krásně, 1. máje a ani noha, jen my s vnoučaty... a ten M. David jako symbol úpadku, minulosti, která se nevrátí.
Divé labutě mi taky kdysi učarovaly, law, a taky už nevím, kde přesně...
najviac sa mi páči druhé, ani slovo o kolotoči a celé je o ňom, pôsobivé, spúšťa vo mne reťaz spomienok a emócií
tip za labutě :) připomnělo mi to nějakou pohádku - třeba to ani pohádka nebyla, jen sen na pozadí, o divých labutích :) David je takový pouťový metal
Už moc nejezdí do menších míst kvůli drahým energiím, nebo jestli to bude letos lepší? Jen jsem to slyšela, nesleduji to.
Pro naši generaci byly kolotoče velká událost, těšili jsme se!
Nostalgii blízkého konce oživuje Michal, kterého jsem ale vždycky nesnášel:). Kdybych si měl vybrat, tak asi první.
Michal David... To je krásně sentimentální.
Nedávno jsem synovcovi ukazovala na netu Davidovu písničku Poupata a on z ní byl naprosto unesený.
Krásný úděl máte dnes:
kráčet k zítřku, žít a kvést,
krásný úděl před očima růst
vzhůru k výškám každou chvíli kus