Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Krvák

Výběr: Radovan Jiří Voříšek
08. 07. 2024
25
31
307
Autor
Umbratica

 

 

Sklapla jsem knihu -

Komár!  V cizím příběhu

náhle moje krev

 

 

 


31 názorů

Umbratica
před 3 dny
Dát tip

Zeanddrichu,

když komár někoho svým bzukotem v noci včas probudí, může mu i zachránit život. (Třeba uslyší na schodišti vrahovy kroky...)

Nevěděla jsem, že i píšeš detektivky. Jsi renesanční člověk.


 

Jinak jsem někdy začátkem 90 -ých let dokonce napsal detektivní příběh (povídku s majorem Srstkou :) ), ve kterém komár v noci v bytě hrál důležitou roli... :):)

 

 

Alice, slyšel jsem (četl jsem), že B- komplex je na ně slabej... :). 


Umbratica
před 6 dny
Dát tip Benetka

Abakusko,

v současné době se do mé ložnice nastěhoval komár, který asi neumí číst. Když mám v noci při lampičce otevřenou nějakou tu detektivku, ignoruje to a jen čeká, až zhasnu. Pak si začne hrát na honěnou a hledá na mém těle potmě místa pro vpich. Zatím vyhrává na body. Chodím teď plná  hrbolků jako ropucha. 


Abakus
před 6 dny
Dát tip

komár by toto asi neocenil. 


Umbratica
před 2 měsíci
Dát tip

K3,

ano - i dvojtečku by bylo možné použít. Ale vykřičník mi připadá takový - dramatičtější.


Umbratica
před 2 měsíci
Dát tip

Zeanddrichu,

moje praktická lékařka mi radila uřívat B komplex, aby si mne klíšťata přestala všímat. Pangamin by mohl fungovat na stejném principu. Také obsahuje celou řadu vitamínů ze skupiny B.

Na jaře byla naše zahrada plná klíšťat, ale teď se tam už klíšťata kupodivu nevyskytují. Ani kočky je nemají. Celkem zvláštní proměna. 


Umbratica
před 2 měsíci
Dát tip

Radovane,

mobil, brýle, klíče?  Možná detektivka, možná alzheimer.


K3
před 2 měsíci
Dát tip

Perfekt. Jen si nejsem jist, zda by za komárem nebyla lepší místo vykřičníku dvojtečka..:).


Zeanddrich E.
před 2 měsíci
Dát tip

 

Alice, v tom případě zkus na sobě ten můj recept pro pejsky... :) - Já Pangamin užívám vlastně téměř pravidelně už od gymplu, přírodě jsem se (už jako bývalý horolezec) rozhodně nevyhýbal, a přesto jsem zaznamenal (polopřisáté) klíště na sobě pouze jednou - a to v době, kdy Pangamin měl v lékárnách několik měsíců výpadek ((druhou variantou je prý pít denně cca 15-20 půllitrových piv, ale do toho bych Tě raději netlačil... :) ))

 


jo, to jo:

 

nikdo tu nebyl

mobil brýle klíče pryč -

zas detektivka!

 


Umbratica
před 2 měsíci
Dát tip Zeanddrich E., hototo, Abakus

Radovane,

díky za chválu, típek i výběr.

Napadlo mě, že se bych mohla pokusit o malý cyklus čtenářských haiku, když už jsme tady na Písmáku mezi čtenáři. Po Krváku by mohla následovat třeba Detektivka.

 

Detektivka

 

Stránek ubývá,

neumyté nádobí

se vrší v dřezu

 

V záři lampičky

i za denního světla

vrah dál uniká

 

 


Nápad s velkým N. Tady je vidět, jak jsou tato trojveršová mini nafukovací, co se do nich vleze. Být tohle dílo součástí fyziky, porušuje fyzikální zákony.


Umbratica
před 2 měsíci
Dát tip

Zeanddrichu,

u nás se teď nedá bez repelentu ani vylézt na zahradu. Stále kolem každého krouží celý oblak komárů a repelent má pouze tu výhodu, že tě bodnou jen ti, kteří asi mají špatný čich.

Na mně ale útočí hlavně klíšťata. V besedě s odborníkem jsem se dověděla, že na někohoho klíšťata útočí hodně, na jiného skoro vůbec a dodnes se neví, proč tomu tak je.


Zeanddrich E.
před 2 měsíci
Dát tip

 

(a mimochodem - pokud třeba i váš pes nosí pravidelně klíšťata z procházek, zkuste v sezóně s žrádlem do něj dlouhodoběji (po dobu několika týdnů alespoň) dostat Pangamin (prvý týden tak 20-25 tabletek denně, pak stačí udržovací dávka 10-15 tablet, dle velikosti psa); uvidíte ten rozdíl...! )


Zeanddrich E.
před 2 měsíci
Dát tip

 

(No na klíšťata asi funguje líp :); ale myslím, že i komár si Tě nevybere, pokud má někde na výběr... :) ), Alice... :).


Ellisee
před 2 měsíci
Dát tip

Přesně tu, jak sklapl knihu - kousek od konce té epizody, jak jsem napsala :) 


Umbratica
před 2 měsíci
Dát tip Zeanddrich E.

Ellisee,

nevím, jakou scénku s Mr Beanem máš na mysli, faktem ale je, že smolařova krev patrně potřísní každý příběh, do kterého se smolař zaplete.  Naopak Trumpova krev mu nejspíš vyhraje volby.


Ellisee
před 2 měsíci
Dát tip

Fajn! Připomnělo mi to tuhle epizodu s Mr. Beanem - https://www.youtube.com/watch?v=CGjmlH8ChX4 - ta scénka je až někde kousek od konce :)


Umbratica
před 2 měsíci
Dát tip

Markel,

díky za chválu a jsem ráda, že jsi zase tady.


Umbratica
před 2 měsíci
Dát tip

per_zay,

díky za típek.


Umbratica
před 2 měsíci
Dát tip

hototo,

jsem ráda, že tě haiku zaujalo. Protože tohle "čtenářské" haiku tady zaujalo víc lidí, pokouším se o malý cyklus "čtenářských" haiku. Ten ale patrně zveřejním až v srpnu. V červenci chci ještě vyzkoušet, zda se na Písmák nevrátili aspoň někteří příznivci mých vázaných veršů. 


Markel
před 2 měsíci
Dát tip

moc dobré *


per_zay
před 2 měsíci
Dát tip

hmmm ... T


hototo
před 2 měsíci
Dát tip

Moc hezké, tahle situační haiku se mi líbí.

Vzpomněl jsem si při tom na Krvavý román od Váchala - do něj by se komár lisoval jedna báseň.

 


Umbratica
před 2 měsíci
Dát tip

Zeanddrichu,

pangamin, což je vitaminový výtažek z pivovarských kvasnic, se kdysi dávno užíval v posilovnách, když ještě nebyly k dispozici žádné pořádné suplementy. Snad vede k mírnému nárůstu svalové hmoty, ale že by jeho konzumace odpuzovala komáry, to jsem si nikdy nevšimla.


Umbratica
před 2 měsíci
Dát tip hototo, Janina6

Janino,

s tímhle haiku mi tak trochu pomohl přes propast času Masaoka Šiki.

Komáři jsou v japonských haiku jedním z nejoblíbenějších námětů - a to nejen komáři samotní, ale i zabíjení komárů. Na buddhisty jsou Japoonci v tomto směru poměrně nelítostní.


Umbratica
před 2 měsíci
Dát tip

Benetko,

všechno je možné. Třeba se v budoucnu octnu v situaci, v níž se v románu octla moje krev z komára. Nejspíš ale jen dělám z komára velblouda.


Zeanddrich E.
před 2 měsíci
Dát tip

 

... :):).

- (Užívej Pangamin...!)


Janina6
před 2 měsíci
Dát tip Zajíc Březňák

Máš opravdu dobré nápady! 


Benetka
před 2 měsíci
Dát tip

aneb zápisky z budoucnosti


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru