Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

1998

03. 09. 2024
17
15
223
Autor
Benetka

Představujete si někdy co bude až nebudete? A nemyslím to jestli smrtí všechno skončí a nebo přeci jen je duše nesmrtelná... Ne.

Představuju si že je asi tak týden po mém pohřbu a můj syn Adam přijde do prázdného bytu který ovšem stále ještě bude vonět mnou (+ trochu smrtí stářím a zatuchlinou). A tak první co udělá bude že otevře okna dokořán a pustí tam nový svěží vzduch. No a potom přistoupí k první komodě se slovy: CO VŠECHNO ASI TADY TEN MŮJ BLÁZNIVÝ TATÍK ZA TA LÉTA NASTŘÁDAL?! Vezme pytel otevře první šuplík a začne s úklidem...

VYKLÍZÍME SKLADY! TOTÁLNÍ LIKVIDACE!! VŠECHNO MUSÍ PRYČ!!!

Jelikož však jsem chápavý a milující táta tak již nyní mu jeho budoucí nevyhnutelné usnadňuji. Teď když nemám v mém vynuceném volnu nic lepšího na práci tak otvírám jednu pandořinu skříňku za druhou a... Vyhazuju vyhazuju vyhazuju. Likviduju. To by jeden nevěřil co ten druhý všechno za xx let dokáže naukládat. Jsou to doslova kilogramy papírů. Výstřižky z novin. Obrázek který malovala neteř když jí bylo dva a půl. Dopisy od jedné dívky psané tuší a brkem na pergamenu. Časopis LEO ročník 1 číslo 1 červen 1990 cena 20 Kčs. Lístečky s útržky bázní.......

 

ZAS JAK DŘÍV

KORUNY BŘÍZ MĚ ZVOU

TAM NAD ŘEKOU MOU

K OBLAKŮM JE BLÍŽ

 

KAM SE HNÁT

KDYŽ I LES TO VÍ

ŽE MÁM RÁD

ŠUM VĚTRU VE VĚTVÍCH

 

1998


15 názorů

Lili.
před 2 měsíci
Dát tip Benetka

To je nadmíru podařené dílo.


Abakus
před 2 měsíci
Dát tip Benetka

Niežeby som s láskou spomínala na päťdesiate roky - ale malo to niečo do seba. Keď mi zavreli príbuzenstvo, tak si nechali aj ich majetok a  tak po návrate z basy - bol jeden koberec a  jedny pendlovky a šlus.  S tým sa  už dá chodiť aj po meste.

Zlaté päťdesiate. 


Radovan Jiří Voříšek
před 2 měsíci
Dát tip Benetka

PS

nesmutni, carpe diem

vyhazuju taky


Radovan Jiří Voříšek
před 2 měsíci
Dát tip Benetka, Abakus

dlouho se nikam neženu

nemám na to kila

a když se přece z práce přiženu

lehnu a poslouchám Kryla


Umbratica
před 2 měsíci
Dát tip Benetka

Vyklízela jsem dům po dědovi i byt po rodičích, takže doře vím, o čem je tu řeč. Často se v duchu ptám, zda ještě stačím vyklidit chalupu po sobě samé. Nevíme dne ani hodiny. Tip.


dadadik
před 2 měsíci
Dát tip Benetka

Přesně tak Benet

já právě škubu papíry, dokumenty... uuuf

vyúčtování všeho možného atd... nesnáším, ale musím


MichalPolny
před 2 měsíci
Dát tip Benetka

Vzalo mě za srdce, děkuji!


Benetka
před 2 měsíci
Dát tip Gora, dadadik, gabi tá istá, 8hanka

Děkuji Vám všem za milé i podnětné názory! 

Co se mi jen má bývalá žena nahubovala že jsem vetešník. A měla pravdu. Jenže to jsem zjistil až po letech. Myslel jsem si třeba že budu mít knihovnu narvanou vší sci-fi která u nás vyjde. Což o to. Před r. 1990 to bylo jednoduché. To stačilo jen mít známou v knihkupectví. Pak už to nešlo. A nakonec to vzdal. Stovky knih skončily porůznu v antikvariátech u přátel případně na bazošu. Myslel jsem si že nevadí když se momentálně nevejdu do nějakého oblečení. Že třeba jednou zase zhubnu a... Ne. Všechno zbytečné šlo do pytlů a na charitu. Zůstalo jen co nosím. A žádné že tohle je škoda nosit to si nechám ve skříni na někdy. Nebude žádné někdy. Je jenom teď! Myslel jsem si že to i tamto se ještě bude někdy hodit. Ne ne a ještě jednou ne! Ještě že mám sběrný dvůr hned za domem. Těch plných pytlů co jen bylo...

A ano. Všechno je v hlavě. Je potřeba se jen správně nastavit. A opět ano - není to lehké. Jenže taky nám nikdo neslíbil že to lehké bude... ;)

Ale nebojte. Úplně všechno zase nevyhodím. :)


8hanka
před 2 měsíci
Dát tip Benetka

  Pred 7 rokmi, keď som bola doma so zlomeninou ruky som podobne ako ty vyhadzovala...zápisky, basne, listy - skončili v aute, čo chodí vykupovať papier,  bol za ne toaleťák... velké tašky kníh som venovala pani, ktorá chce mať antikvariát...do kontajnerov s oblečením šaty, rifle, tričká, nenosené topánky...sklo susedke...a stále je plný byt...ešte som nedozrela na vyhodenie niektorých vecí...


Abakus
před 2 měsíci
Dát tip Benetka

Ja skenujem a ukladám, ale občas si tu a tam kúpim prastarý pletací stzroj na dierne štítky.


Norsko 1
před 2 měsíci
Dát tip Benetka

Rozenej tramp. Celej Vyčítal. Próza se mi líbí, to tvé trampské hujajá už méně


Gora
před 2 měsíci
Dát tip Benetka

Děláš dobře, Bene.

Na takové věci člověk normálně nemá čas a ani se mu nechce... 


dadadik
před 2 měsíci
Dát tip Zajíc Březňák, Benetka

samosebou se zbavuju téže...

ale jde to pomalu, hlavně v hlavě :)


Aru
před 2 měsíci
Dát tip Benetka

já nic vyhazovat nebudu, dle hesla:

"v bordelu žil, v bordelu umřel" :D

pro mě život skončil před 38 roky, takže si žádný vyhlídky nedělám


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru