Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sucho, teplo....

14. 09. 2024
9
18
196
Autor
Abakus

Dala som to radšej a preventívne do literatúry faktu, než do každodennej, to už by sme asi nerozplavili.

Dlho sa  tu rozoberalo sucho,

nebudem sa  k tomu vyjadrovať.

Ale dnes nemali v obchodoch gumáky, pršiplášte a ja som zničila svoj dáždnik.

Keby u nás bola polárna noc, tak šesť mesiacov nezoženieš pyjamo. /asi L. Wallner/

Skontrolovala som Štefánikové haxne - zatiaľ mu moknú iba šnúrky. Podľa  toho sa  dá sledovať stav Dunaja. Prípadne  ešte podľa toho, ako si susedia dávajú pytlíky s pieskom pred  pivničné okienka. Už na okolí nie sú banky a ani poisťovne a tak ani nepribúdajú pytlíky s pieskom.

Obšas mi niekto pristane s  mokrými labkami  a mokrým a  studeným kožuchom na vankúši a urazene a vyčítavo sa  na mňa pozrie.

Za  všetko môže dvojnožec.

A ako je to u vás, nech je to kdekoľvek?

Držte sa!

 

 


18 názorů

Dát tip Janina6, Benetka

Nejpitoresknějším úkazem české krajiny je konzervativní klimaskeptik, křičící, že změny klimatu jsou výmyslem z Bruselu a bolševickým spiknutím, kterého i s televizí, obézní kočkou a hejnem prázdných plechovek od piva odnesla velká voda. 


Abakus
před 5 dny
Dát tip Janina6, Benetka

Myslím na vás na všetkých a  až sa bude dať ísť niekam konkrétne pomôcť, tak sa pridám na konkrétne miesto  - je mi jedno kam a potom, čo som slúžila v Ubli - viem roznášať párky, viem ich ošúpať a  asi by som zvládla  aj uvarenie čaju - dokonca vo viacerých rečiach.


Abakus
před 5 dny
Dát tip Janina6, Benetka

Janina - u nás reklama ani na dámske vložky - to obvykle šlo na Silvestra. Dokonca asi mlčí aj naša dvojhlavá hlava štátu.  To je možno tým, že radšej sledujem správy z Čiech, než na Slovensku - tu sa  toho veľa  nedozviem.


dadadik
před 5 dny
Dát tip Janina6

Janina - myslím tam na vás, říkala jsem si že nemáte eletriku a vůbec... ať máte dost sil **


Janina6
před 5 dny
Dát tip Abakus, dievča z lesa, Benetka

Když nám po dvou dnech konečně zapli elektřinu, pustila jsem si ČT24, zrovna dávali Panorama a v rámci reklamy na nějaké rekreační středisko na mě koukal přes celou obrazovku slogan: 

Ať je teplo nebo zima, plavání je vždycky prima!

Tak hlasitě jsem se za celé zaplavené období nezasmála ;)


Abakus
před 7 dny
Dát tip Benetka, Janina6

Benetka - tu som doobeda zavnímala hlasitý vtáčí pokec.


Abakus
před 7 dny
Dát tip Janina6

trochu z úplne iného mokrého súdka, ale neodolateľné.

Máme v TV reláciu určenú enem pre politikov! 

 


dadadik
před 7 dny
Dát tip Abakus, Janina6

My tu, Brno, děsný vichr a náhle hasiči s auty s žebříky a ďábelským výstražným zvukem a blikajícími modrými světly - řezali a skaceli asi i vysoký strom... uf

šou před okny

voda ale ne


hototo
před 7 dny
Dát tip Abakus, Janina6

Kocouři že dne na den, přesně podle předpovědi, zaujali na noc své zimní pozice (jeden gauč, druhý postel) a uzavřeli křehké příměří. 

Jsme na kopci, takže se obáváme hlavně vichrů z Vysočiny, ale po třech dnech dešťů se taky konečně ukázalo, kde má stará střecha slabiny.

Držte se!


dadadik
před 7 dny
Dát tip Gora, hototo, Abakus, Janina6

Všem přeji štěstí v tomto neštěstí....

Janina už to tam má, držím moc palce,,, sleduju to pořád

já aspoň poslala peníze na Člověk v tísni Povodně

zlomte všichni vaz


Benetka
před 7 dny
Dát tip Abakus, Gora, hototo, Janina6

Jani 

Díval jsem se teď  na fotky a u Vřesiny už voda v ulicích... To potěš teda. 

Hodně sil a štěstí přeji!


Janina6
před 7 dny
Dát tip Gora, Benetka, Abakus

Hezky ;)

Tady kousek od Ostravy se nám rozvodnil potok Porubka a odřízl moji dědinu. Nejedou tramvaje, smyčka je zatopená. Od rána skoro doteď jsme byli bez proudu, teď zatím dobrý ;) Vyléváme vodu ze sklepa, vítr a déšť, že by psa nevyhnal, ale člověk musí. Opatrujte se všichni ;)


Gora
před 7 dny
Dát tip 8hanka, Benetka, Abakus

Abakus, u nás se ráno objevili na stravu kocouři, kteří chodí jen v zimě... mokří, hladoví. 

Pes Sam /z útulku, píši tu o něm dost pravidelně/ to před dvěma dny zapíchl na gauči, ven se jen koukne oknem a nechce vycházet... já ho omlouvám a plánuji pro něj pláštěnku, manžel říká, že musí něco vydržet... Mám za to, že nejtěžší bude najít kompromis:-).

Jinak Vltava hučí temně jako Niagara, právě se vylil jindy neviditelný Chvalšinský potok, odřízl nám jednu ze dvou cest do civilizace:-(.

Překlípek: sledovať satv Dunaja.


dievča z lesa
před 7 dny
Dát tip Gora, Janina6, Benetka, Abakus

sme na kopčeku a venčenie prebieha v údolí ... dnes to bude za dažďa  a vetra, ktorý naberá na rýchlosti ... gumáky zatiaľ netreba a starý pes spokojne križuje kaluže, akoby nevzal na zreteľ, že tropické leto sa skončilo***


Benetka
před 7 dny
Dát tip Gora, Janina6, Abakus, Nami 99

Tady na jižní Moravě řečeno slovy klasika chčije a chčije. Aspoň nelétají špačci. Myslim teda... :)


Abakus
před 7 dny
Dát tip Gora, Janina6

U mňa začína kritická situácia, počítame príklady  a počet použiteľných cukríkov /neobžuťľané a zabalené/ pomaly klesol pod desať. S tým sa  dosť ťažko počíta prechod cez pätnásť. Prizvala som pár mačacích misiek.


Nami 99
před 7 dny
Dát tip Abakus, Gora, Janina6

Tady bydlí pan Krátký, poctivák a perfekcionista, (který když poprve nesl vzorek moči do laboratoře tak vzal poctivě dva litry) a volal mi kamarád , (jeho soused), že má v paneláku v sedmém patře přededveřmi pytle s pískem.


Jan Sova
před 7 dny
Dát tip Abakus, Benetka, Gora, Janina6

Děti preventivně nesmí do spodního patra domu bez nafukovacího kruhu nebo záchranné vesty.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru