Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dovolená v Germánichiy (snová ukázka)

01. 10. 2024
2
4
63
Autor
Aru

Následující příběh je zcela fiktivní, manželé Boženovi, původně Bozenék nejeli k Baltu, ale Balatonu a neměli jedno dítě, ale jedenáct a nebyli to Češi, ale srbští Maďaři. Bohužel překladem našeho týmu, jenž byl oddán týmové práci se vytratila původní srbo-maďarština ve které je příběh vyprávěn do divné češtiny, kterou čeští prvočtenáři nepovažovali za rodný jazyk svých předků. Po mnoha korekturách muselo přijít konstatování, že i přes příšerný obsah a strašný jazyk lepšího výsledku s oddanými dobrovolníky, kteří na myšlence strávili prací dny i noci zcela zadarmo bez přístřeší, vody i jídla to lepší, než strašné skutečně nebude.
 
Ukázka je z připravované knihy, mající 10 000 stran, tím bude tlustší než Tolstého Vojna a mír a bude tak déle hořet v kamnech. (Na prvních tisíci stránkách otec Jarmil Božen stojí u ponku a vzpomíná na svého zesnulého dědečka, poté se jde najíst, napít, vyprázdnit, umít zuby a převléct do pyžama se slušivě ospalými šedými proužky a na 1500. stránce jde spát, ale je zdržen manželkou Boženou Boženovou s kterou mluví až do strany 3000. Mezi 3000. a 4000. stránkou spí a zdají se jim podivuhodné sny - zde je situována ukázka z knihy. Po snídani kolem 5000. strany přichází rozespalá dcera Kačenka a navrhuje výlet na Balt. Návrh je po kratší hádce u strany 7000. jednomyslně přijat. Na stránkách 8000 až 9000 vidíme ubíhající, fádní a ničím nezajímavou Germánichiyjskou krajinu. Zbylých tisíc stran obdivuje krásy téměř letního listopadového Baltu a vlny divoce bičující břehy. Jarmil s Boženou a dcerou Kačenkou si udělají několik fotek před burácejícím Baltem, než jim vítr odnese foťák neznámo kam.)

Nejznámějším zapomenutým ryze českým světcem je a ano, už to není tajemství: Vltavýr. Jeho kostely stály dříve prakticky všude a každé pořádné město pojmenovávalo svá náměstí po Vltavýru. Dokonce tento největší český světec byl svatější ještě dříve než sv. Vojtíšek, který se pro svou svatost musel ubírat až do tehdy ještě nezprušáčtělého Pruska, které se nejmenovalo Prusko a žili tam slované z kterých bylo potřeba slovanství vymlátit.

Vltavýr naproti tomu zesvatěl doma, protože nikdy nevytáhl paty z domu, kde jeho, také svatí rodičové se o něj starali až do své smrti, naštěstí pro Vltavýra se dožili vysokého věku a tak byl Vltavýr zajištěn a nemusel se nesvatě dřít někde u lopaty, nebo nedejBŮH vynášet popel a lnice.
Vltavýr zkrátka mohl pronášet svaté řeči rovnou od stolu, který mu jeho obětaví a starostliví rodičové přisunuli až k posteli, aby svatý Vltavýr nemusel se námahou obtěžovati takovou dálku za tělesnou krmí.

Na druhou stranu Vltavýr měl klasické vzdělání, Sókratés i Platón k němu osobně docházeli a bezplatně, protože věděli že je budoucí svatý ho učili. Nakonec dorazil i Archimédés, ale Vltavýra nebavila matika, ani fyzika a tak zase šel.

Do chalupy Vltavýrovo rodičů často docházeli papežové z Papežského státu, jehož středobodem byl Řím, dnes hlavní město jiného státu. Tito papežové osobně tak dohlíželi na svatost Vltavýra, který sv. Vojtíška tím předběhl o 10500 let, dokonce byl svatý dříve, než byla postavena první pyramida.
Nakonec Češi pamatujíce tehdy největšího českého světce po něm pojmenovali Vltavu a Výra Velkého, jelikož jedno pojmenování by tomuto světci nestačilo.

Vltavýr byl dlouho v Čechách ctěn až do úplného zapomnění, ještě za první republiky si staří lidé na vejmincích pletli tatíčka osvoboditele etc. etc. etc. Masaryka, jehož sochy byly najednou všude právě s Vltavýrem, což Masaryka strašně hlodalo a proto se nestal nikdy svatým.


4 názory

Aru
před 3 týdny
Dát tip

Přemku, nikdo mi tu knihu nechce vydat, ani napsat :D

díky moc ;)


lastgasp
před 3 týdny
Dát tip Aru

Vzhledem k tomu, že se jedná pouze o ukázku, počkám si na stranu 4.205 až 4.823, která mě zvláště zajímá, jak se tehdy připravovala snídaně. Právě jsem se totiž probudil ze sna, kde jsem byl osloven spisovatelem Aru a poctěn ukázkou jeho díla.


Aru
před 4 týdny
Dát tip 8hanka

ahoj OsmiHanko, díky moc, tentokrát spíš opět zas jednou více nevybíravé satiry na Germány, Řad německých rytířů, Papeže a jejich moc a k tomu Vojtěch a méně fantazie :D

ale myslím, že dnes se jenom zmínit o jakémkoli ruském spisovateli je cesta na hranici, proto ty kamna :D


8hanka
před měsícem
Dát tip Aru

Skláňam sa pred tvojou fantáziou a schopnosťou takto skvele sa o ňu s nami podeliť. Ja doma nezasvatiem, ale načo by mi to aj  bolo? Len tak si premýšĺam, kým mám čím, čas letí...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru