Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Modlitba figy

07. 10. 2024
7
23
129
Autor
Abakus

oberám posledné zrelé plody a toto som si vypočula

Ó figa

Čnejúca sa k nebesiam.

Posväť sa plody tvoje

Príď na konáre tvoje

Postav si hniezdo svoje

Ako dnes tak aj jar budúcu

Buď výchova tvoja

Buď vôňa tvoja

Do čoho si zase stúpil ?

 

Ó panebože

Vidíš to čo ja?

Očisti zobák, než sa do mňa pustíš

Už zase šúpu plody moje a sypú na ne cukor

No tak urob niečo s tým. 

A nesmej sa tam hore.

... môžeš mi vysvetliť čo to bol za nápad stvoriť sršňa  ázijského?

... a keď už budeš v tom vysvetľovaní a stvorenie človeka?

Čo znamená D plus K?

Že ani ty nevieš všetko?

No to sme to spolu pekne dobačovali.

O.k. ďalšie otázky k tebe na jar

Amen

 

P.F: /niekde pod figou/

 

Ideš odtiaľ, to je nezrelé, necháš to ?

A na toto si panebože vymyslel žlčník ?

Si si istý, že to bol dobrý nápad?


23 názorů

Abakus
před týdnem
Dát tip

Umbratica - keď  sme  sa  sem nasťahovali, bola to ulica, kde sa kradlo najviac  áut. Mame prišiel známy posvätiť dom a  kým to robil, zatiaľ mu vykradli auto - vzali jeden breviár a jeden farársky mundúr.

A ja nie som si istá, že by sa  teraz menej kradlo, skôr  je to sofistikovanejšie.


Umbratica
před týdnem
Dát tip

Abakusko,

musí to mít i jisté výhody, když bydlíš ve stejné ulici jako prezident. Všechno je tam hlídané a nikdo tě neokrade. Horší je, že jsi hlídaná i ty.


Abakus
před týdnem
Dát tip

Umbratica - ja to mám o chlp horšie - pellé bol je na dlho môj sused aj s celou jeho hlás-nou trúbou. Postávajú tu občas prenosové vozy tv a ešte častejšie je plná ulica ľudí v modrých oblekoch - asi to majú niečo ako náhradu pionierskej rovnošaty. 


Umbratica
před týdnem
Dát tip

Řekla bych, že Pellé je jen loutka, kterou Fico vodí na nitích. Ale já to vidím jen zvenčí, z velké dálky.


Abakus
před 2 týdny
Dát tip

Umbratica - myslela som síce hlavu štátu, ale ani to nie je také jednoduché. pellé, fico?


Umbratica
před 2 týdny
Dát tip

Abakusko,

ta vaše královna je Martina Šimkovičová? Té už opravdu chybí jenom ta korunka!


Abakus
před 2 týdny
Dát tip

Umbratica - ja neviem, či si to mám želať - tento druh zazimovania aj u politikov. Obávam sa že na jar by povstali noví bojovníci v plnej sile.  To už nehovorím o našej "kráľovnej".


Umbratica
před 2 týdny
Dát tip

V tomhle ročním období už to mají sršni pomalu spočítané. Jakmile trochu přituhne, pomrznou a zimu přečkají někde v úkrytu pouze nové oplodněné královny. Ty pak najaře založí nové kolonie.


Abakus
před 2 týdny
Dát tip

So sršňami sa viem dohodnúť, s tým zvyškom ostrahy hlasákov ťažšie. Ale našťastie toľko sa  ich do domčeka nezmestí. Ale je fakt, že keď  nemôžu zaparkovať, krúžia okolo svojho hniezda a  vydávajú pritom vrčivé zvuky a  smrad.


Umbratica
před 2 týdny
Dát tip Abakus, Benetka

Abakusko,

s tím rodem je to v češtině u sršně poněkud zvláštní. Ano - spisovně je sršeň rodu ženského: ta sršeň. Hovorově se ale říká zásadně ten sršeň nebo ten sršáň. V češtině existuje i docela časté příjmení pan Sršeň a to je samozřejmě taky mužského rodu.

Co se chování týče, pak u sršňů lze pozorovat mnohé zvláštnosti. Daleko od hnízda nejsou útoční, ale k jejich hnízdu není radno se přibližovat příliš blízko. Ve vletovém otvoru je nastráži stále několik hlídačů. Ti, když zmerčí nepřítele, dají bzučením echo všem v hnízdě: pozor - nepřítel! Hrr na něj! A v hnízdě může být i 5 000 obyvatel. A pozor: sršni nikdy nespí. Létají i v noci narozdíl od včel, vos, čmeláků a jiných blanokřídlých.


Abakus
před 2 týdny
Dát tip Benetka

Umbratica - sršňa som pridala, pretože kamarát to schytal od sršňa, keď bol na bicykli.  Ja so svojimi vychádzam celkom dobre, asi to nie sú azijskí, ale majú hniezdo rovno pri bývalých smeráčikoch, predtým konunistov...

V slovenčine je sršeń mužského rodu a  vraj neživotný!


Umbratica
před 2 týdny
Dát tip Abakus, Benetka, gabi tá istá

Sršeň asijská za to nemůže. Bůh ji stvořil pro Asii a byli to lidé, kteří ji převezli až k nám. Ani slimáci plzáci portugalští nemůžou za to, že je někdo přivezl až k nám na Moravu. Za všechno může člověk. Ostatní tvorové tak nějak nejsou trestně odpovědní a přesto doplácejí na lidskou nezodpovědnost a hloupost.


Abakus
před 2 týdny
Dát tip

Alegna - viac by našinec  ani nechcel, ani nedokázal.


Abakus
před 2 týdny
Dát tip Benetka, gabi tá istá

Kočkodan - nie som naša vláda, pripúšťam aj iný názor, ale v tom prípade  by mal pochádzať odo mňa.


Kočkodan
před 2 týdny
Dát tip Abakus

Budu držet zobák a do komentování se nepustím. To je myslím dobrý nápad. ;-)


Alegna
před 2 týdny
Dát tip Abakus

rozesmálas mě, je to boží


Benetka
před 2 týdny
Dát tip Abakus

Alebo TAKÚ FIGU BOROVÚ... :)


Abakus
před 2 týdny
Dát tip Janina6, Benetka

Janina - moje figové okienko - niekto by  tu mohol na počesť mojej figy spraviť "figová poézia", "poézia na figu", "figa, ja a zvyšok sveta", "o fige a  o ľuďoch"....


Janina6
před 2 týdny
Dát tip Abakus, Benetka

Hezké :)


Abakus
před 2 týdny
Dát tip dievča z lesa, Benetka

Dievča - zatiaľ dozrieva, ale včera v nej bolo podozrivo ticho. Vtáci mlčali.


dievča z lesa
před 2 týdny
Dát tip Abakus

zdá sa, že figa ide hibernovať ... tak teda dobrú***


Abakus
před 2 týdny
Dát tip Benetka

Benetka - figu dostaneš!

za trest, alebo za odmenu. 


Benetka
před 2 týdny
Dát tip Abakus

AMEN! :D


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru