Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ovlivněni

23. 10. 2024
0
2
27
Autor
vekrba

Počátkem 20 století se objevily zprávy o dosud neprobádaných končinách peruánských deštných pralesů ve kterých prý žije dosud civilizací nezasažený, podivuhodný a tajemný kmen Zolangů. Tito inteligentní tvorové mají kuželovitá těla pokrytá zelenými šupinami, dvě nohy a dvě ruce. Dorůstají maximálně do výšky jednoho a půl metru. Jejich oproti tělu poměrně velká hlava je bez šupin, má lidský obličej, světle hnědé barvy, oči i uši. Avšak místo úst s tohoto obličeje vyrůstá až 30 centimetrů dlouhý a jako noha pivovarského koně silný, růžový chobot, který je na konci rozšířený a nahoře zakončený dvěma kulatými otvory. Připomíná jakýsi prodloužený prasečí rypák. Tento chobot mohou Zolangové doširoka otevřít podobně jako krokodýl tlamu. Dásně tohoto chobotu jsou vydlážděny hustými řadami tupých zubů ve tvaru kostek. Proto nejsou vhodné ke kousání, ale slouží pouze k drcení a žvýkání potravy. Jednotlivá sousta Zolangové oddělují dlouhými holými dlaněmi které jsou na vnějších okrajích ostré jako nože a kromě oddělování soust plní i funkci zbraní. Z těchto ostrých dlaní obratně zasunují kousky potravy do svých rozevřených chobotů. Zolangové jsou stejně jako lidé všežravci. Takto kmen Zolangů poprvé v roce 1938 popsal a pojmenoval francouzský cestovatel, badatel a etnograf profesor Gérard Viandedure. Ten byl se svou výpravou těmito podivnými tvory v džungli objeven rychle obklopen a za jejich hlasitého pokřiku: “Zola! Zola! Mlan! Mlan!” doprovázeného přátelskou zvací gestikulací byla celá jeho výprava dovedena do jejich sídliště. Z 8 členů výpravy a tří domorodých nosičů se tehdy vrátil zpět pouze silně zmatený profesor Viandedure. Kam se ztratili ostatní členové výpravy nikdy nevysvětlil. Popravdě řečeno mu nikdo ,že takoví tvorové vůbec existují ani neuvěřil a považovali ho za blázna. Od té doby uplynulo 60 let, když se v roce 1998 skupina zvědavých nadšenců a dobrodružných badatelů na základě neúplných a zmatených poznatků profesora Viandedura shrnutých v jeho polozapomenuté knize “Neovlivněni” rozhodla vypravit do peruánské džungle. Tam se pokusit hledat bájné Zolangy,přesvědčit se o jejich existenci, vzhledu i způsobu života a případně doplnit početná prázdná místa popsaná v knize. Výpravy se zúčastnilo osm badatelů cestovatelů. Jeden Francouz Pierre Cuonejuere ,dva Američané Brian Bradbrambor a Chuck Cowbullis, Švédka Erogenta Krispuli, Španěl García Cipulando, Angličan James Brownings, Číňan Čich Čichung a Čech Josef Vyčaprčený. Badatelům asistovali dva kečuánští průvodci a dva nosiči. Celkem tedy 13 lidí. Výprava vyrazila směr džungle z města Tambopata 18.8.1998 přesně v 8:00 místního času. Cesta džunglí byla zpočátku jenom únavná, po týdnu úmorná a později už téměř neúnosná, protože nosiči odmítali jít dál a jednoho rána zmizeli jak opar nad ranní džunglí. Důvodem bylo, že jeden z kečuánských průvodců uviděl v lebce jakéhosi neznámého tvora ,která ležela na prosekané stezce údajné znamení a vyjevil nesrozumitelné proroctví. Badatelé tedy zredukovali zavazadla na nejnutnější počet a pokračovali dál. Když po dvou dnech zmizeli i průvodci tak to badatelé nevzdali a vydali se i bez nich správnou cestou. To jest rovnou za nosem. Pátého dne své cesty bez průvodců dorazili na místo kde se jim naskytl pohled na neúprosně syrovou ,avšak ne krutou tvář přírody. Pod kmenem stromu se na zemi vinula obrovská anakonda kolem již těžce rozeznatelné zoufale sípající kořisti a drtila jí. Stisk povolila až po výstřelu z pušky Chucka Cowbullise. Po jeho výstřelu se náhle ze všech stran z husté okolní džungle vyhrnuli neuvěřitelně bizarní tvorové. Přesně takoví jak je popisoval ve své knize profesor Viandedure. Badatelé zajásali. Sláva stalo se neuvěřitelné! Jejich výprava byla úspěšná. Zolangové opravdu existují! Přece jenom se s nimi tedy setkali ,aby je poznali. Objevili je! Zolangové výpravu mírumilovně obklopili a posunky naznačovali přátelské úmysly. Čichali svými podivuhodnými choboty badatelům k hlavám a ostrými dlaněmi opatrně a jemně, aby je nezranili hladili jejich paže a záda. Namířených objektivů fotoaparátů se nebáli. Když si členové badatelské výpravy s úžasem prohlíželi jejich fascinující vzhled byli nadšeni. Nyní je představí celému světu a užijí si slávy. Nadšení střídalo zvědavost. Když následovali pohostinné Zolangy do jejich sídliště přišlo určité zklamání. Zolangové totiž začali náhle opakovaně pokřikovat: Zola! Zola! Fástfůd! Fástfůd! Nezaměnitelné mezinárodní slovo fástfůd , které svědčilo o tom, že jejich kmen byl v evidentně nedávné době nějakými neznámými badateli již zřejmě znovu objeven a ovlivněn ,chvátajícím, konzumním způsobem života ve vzdálených městech. O tomto překvapivém pokřiku Zolangů při popisu setkání s nimi podal svědectví kuchař výpravy Čech Josef Vyčaprčený, který se stejně jako kdysi v roce 1938 profesor Viandedure vrátil z výpravy jediný. Další sled událostí si stejně jako on nepamatoval. Na další otázky co se stalo s ostatními členy výpravy jen vyplašeně mrkal očima a držel se za vyplazený jazyk.


2 názory

Gora
před 13 hodinami
Dát tip

Souhlas s Benetkou, pro můj zrak prakticky nečitelné.


Benetka
před 19 hodinami
Dát tip Gora

Čte se to hodně špatně. Chělo by to rozdělit do odstavců. Takhle je to únavný monoblok. A plus ještě vychytat pravopisné chybky...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru