Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zvyky- schizma, usus colonialis.

24. 10. 2024
6
6
96
Autor
Slavazaba

 

 

Kdo zosnoval tu zvyků síť

těch tenat, jimiž nelze prolézt

osnovu osnov, pídi píď

kdys místo pro pravdu, teď tak tak pro lest

 

sestřička zoufalství už bere na nás míru

zvyk holit se, kde na tom nesejde

co břitev nalezlo se v hrobech v Abú Síru

kam vešel zvyk, šílenství nevejde

 

tak zvyky štěpí naši mysl ve dví

co bez tváře, to rádo obličej

a zas jen zvyky obnažují naše ledví

tak ze zvyků se stává obyčej   .   .   . 


6 názorů

Slavazaba
před 2 týdny
Dát tip disrespectly

Ahoj Disrespectly, vůdčí myšlenkou byl zvyk anglických kolonistů zachovávat zvyky i v odlišných podmínkách, aby se člověk nezbláznil, ale jak vidno, každá úvaha je nejednoznačná, neb každá kolonizace je znásilněním, vše lze ale posunout i do obecnějších témat každodenního života, některé zvyky a obyčeje jsou pro život jednotlivce tragické, jiné naopak životadárné. A jak je to u mně? Ambivalentní. Ale faktem je, co nemá tvář, rádo obličej. Díky za zastavení. 


disrespectly
před 3 týdny
Dát tip

A co vlastně považuješ za „obyčej“ a jak moc tě to svazuje? Těch proměnných, co musíme denně vsazovat do rovnic a nerovností. Text je provokativní a jeho hloubka nutí přemýšlet o vlastních zvycích a jejich vlivu na tvůj život. Ocenil bych autora za jeho schopnost vystihnout tak složité emoce a myšlenky v tak kompaktní a výstižné a precizní formě. 


Slavazaba
před 4 týdny
Dát tip

Neznámá květino, díky za názor, kdo jsi? 


qíčala
před 4 týdny
Dát tip Al Jal Úd, Gora

... kam vešel zvyk, šílenství nevejde ... je zajímavá úvaha :) nevím, jestli mezi zvyky prokličkuje pravda a lest- myslím, že zvyky můžou být pravda a lest. Bavilo mě s tebou rytmicky přemýšlet :) V předposledním verši bych klidně vypustila "naše", ale aťsi :)


Slavazaba
před 4 týdny
Dát tip

Goro, rád tě opětovně vidím a čtu. A zdravím! Děkuju. 


Gora
před 4 týdny
Dát tip Al Jal Úd

Opět málo známá / užívaná slova, která tu zdobí...

síť tenat zvyků je upředena velmi pevně:-) v rituály.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru