Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se---den 069---
11. 07. 2002
5
0
611
Autor
Máslo
Ještě k partnerským vztahům: mám kamaráda, který je šíleně (doslova) inteligentní, ovšem sociální idiot a někdy těžko zapasovatelný do běžné reality. Před nějakým časem chodil s podobnou slečnou. Vztah to byl neuvěřitelně intenzivní, ale podle očekávání (nejen mého) neměl dlouhé trvání a když vybouchl, stála ta spoušť za to. Teď tento mladý muž chodí se slečnou, která jako by vypadla z učebnice statistiky coby příklad průměru. Styčných ploch tam moc není, dlouho jim to asi taky nevydrží, ale protože k tomu (naštěstí oba) přistupují bez velkých očekávání a je to klídek, tak ani případný konec nebude (sebe)vražedný.
Mimochodem - když jsem se s tímhle kamarádem bavil, shodli jsme se na tom, že dost možná jsou klasické psychózy a zejména schizofrenie poruchou v tom smyslu, že člověku odpadnou některé mozkové filtry a on vnímá skutečnou realitu a propojenost všech věcí. Což je sice zajímavý a tvůrčí stav, ale žít se s tím moc dobře nedá.
Mimochodem - když jsem se s tímhle kamarádem bavil, shodli jsme se na tom, že dost možná jsou klasické psychózy a zejména schizofrenie poruchou v tom smyslu, že člověku odpadnou některé mozkové filtry a on vnímá skutečnou realitu a propojenost všech věcí. Což je sice zajímavý a tvůrčí stav, ale žít se s tím moc dobře nedá.
Monty,Bulvena: Nemyslím si. Filtrů je tolik, že člověk už je pomalu jako filtry ani nevnímá. Co je to realita ? To co "je" anebo to, co si myslíme, že je ? Svět vnímáme smysly - a už to jsou filtry a to silně zjednodušující. Přemýšlíme - vybíráme - filtrujeme informace. A abychom mohli jakž takž přežívat, musí některé filtry sedět aspoň rámcově. Jistě, že každý má ty svoje nastaveny trošku jinak, ale kdyby nebyly žádné, měli bychm hlavu jako nafukovací míč. I paměť funguje na principu filtru, co "nepotřebujeme", to zapomínáme...
....hmm nevíte o čem jsem to mluvil ? :o))))
Občas bychom všichni potřebovali proprat filtry, aby dělaly to, co mají :o) *