Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNa konečné (autobusu)
Autor
rainman
Možná znáte ten pocit bezmocnosti nad něčím, co se nedá nijak vrátit zpátky. Zlepšit. Odčinit ani pomoci. Kdy už prostě není řešení. Není...a nikdy nebude.
Vracel jsem se z denní směny a na autobusové zastávce jsem zahlédl kolegu ze své profese. Je už důchodce, může mu být kolem sedmdesátky. V našem oboru byl, vlastně je, kapacita (pokud si to ovšem ještě uvědomuje); před léty býval často k vidění v televizi, hodně lidí ho zná.
Seděl na lavičce a vyprávěl. To by nebylo nic divného, kdyby ho ale někdo poslouchal. Ne, tohle byl monolog člověka, který nevnímá okolí, který je úplně uzavřený do sebe, do svého světa.
Prošel jsem kolem něj a pozdravil. Kdysi jsme se pravidelně vídali; zadoufal jsem, jestli nějaká jiskřička vzpomínek odněkud...
Pohlédl na mě - nebo se spíš jenom otočil za nenadálým zvukem -
a já marně pátral ve vyhaslých očích aspoň po náznaku probouzející se paměti. Na zlomek vteřiny se mi zdálo, že kdesi uvnitř se něco pohnulo,...ale pak se mu roztřásly rty a začaly znovu odříkávat slova a věty, kterým nikdo nerozuměl, ani on sám.
Přijel můj autobus; ještě jednou jsem se ohlédl a bylo mi najednou strašlivě prázdno. A chtělo se mi zařvat na celý svět : "STÁŘÍ, TY SVINĚ JEDNA HNUSNÁ, ZA CO ?"