Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seS MUSTANGEM NAD PRAHOU
Autor
fungus2
Ken Brichta byl na předletové přípravě příjemně překvapen, když se dozvěděl úkol bojového letu, jenž spočíval v útoku na německé letiště v těsné blízskosti Prahy, neboť věděl, že jeho rodiče z tohoto města pocházejí.
"No pánové zahlédneme stověžaté město,"pravil svým kamaradům, když kráčeli ke svým letadlům.
"Ty jsi ty věže spočítal, že víš kolik jich tam je?,"zeptal se s úsměvem Frank Matson.
"No, máš příležitost je dneska přepočítat,"odpověděl mu a za chvíli nasedl do kokpitu svého mustanga.
Peruť stíhacích letadel P-51Mustang vzlétla ze základny do vzduchu a nabrala kurs k rakouským Alpám,které mnohem později přeletěla pokračovaje v letu dále k hranicím protektorátu Čechy a Morava.
V éteru vládlo kromě praskání naprosté ticho, jež museli piloti dodržovat dokud se nevyskytl důvod jej porušit.
Let probíhal v klidu,ale Ken Brichta, jako ostatní bedlivě sledoval oblohu kolem, jestli se neobjeví německá letadla,jichž německé letectvo nemělo takové množství, aby dokázalo způsobit vážné ztráty, ale nebezpečí stále hrozilo.
Dlouhý let k cíli byl pozvolna u konce.Formace mustangů dorazila nad předměstí Prahy a Ken Brichta při pohledu dolů na krajinu uviděl řeku, jenž vtékala do města a ve městě jí překlenovalo několik mostů.
"Pozor!Němci na třech hodinách!,"ozvalo se varování z éteru a jeho pohled se rychle přemístil v udaný směr, kde zahlédl rychle se přibližující německá letadla.
Jenalo se o Fw-190, což velice brzo rozpoznal a velkou zatáčkou ve vzduchu se začal přibližovat k nim z boku tak jako ostatní.Zahlédl první salvy z palubních zbraní stíhacích letadel a hned jeden Fw-190 začal za sebou zanechávat pruh šedivého dýmu.
Obratným manévrem se dostal nad a za jeden německý letoun a stiskl krátce spoušt, ale čáry střel minuly zcela Fw-190, jehož pilot provedl úhybný manévr. On jej dále následoval spatříce ve zpětném zrcátku předek mustangu svého wingmana Franka Matsona, který ho následoval a kryl mu záda.
Fw-190 začal provádětn stoupavý manévr, jenž se okamžitě snažil napodobit a opět vyslal na něho krátkou dávku, jenž tentokráte zasáhla bok německého letadla a jeho pilot strhl letoun do strany dolů, ale tentokráte do něho vypálil i Frank Matson a z motoru Fw-190 se začal linout kouř a ke slovu se poté dostal zase Ken Brichta, jenž zvýšil na rychlosti a v zaměřovači se mu objevil na dvě vteřiny, což mu stačilo a svítící čáry střel dopadly znovu do přední části Fw-190.Poté jeho pilot jej převrátil na záda a hned na to , vyskočil z kabiny na padáku na kterém se počal snášet k zemi, zatím co opuštěný Fw-190 se řítil k zemi jako kámen a Ken Brichta zaznamenal jeho dopad na jednom z polí.
"Máme ho na půl,"ozval se Frank Matson.
"Jasně.Byl to asi nějakéj zelenáč,"odvětil mu Ken Brichta a stáčel mustanga zpět k ostaním mustangům, kteří uspěšně rozprášili Fw-190 a začal s nimi letět dále nad Prahu směrem k letišti,na které zanedlouho zaútočili.
Ze země se však ozvala dosti silná protiletecká palba, která představovala velké nebezpečí.
Ken Brichta zahlédl jedno dvoumotorové letadlo na okraji letiště a přes rozprasky protiletadlových granátů ve vzduchu začal na něho nalétávat dostávaje ho do zaměřovače. Pak delší salva z kulometů i s kanonů dopadla na něho a on zahlédl, jak po průletu nad ním se začalo z něho kouřit.Prokličkoval v zuřivé palbě ze země a postřehl,jak jeden mustang se v plamenech zřítit na letištní plochu poblíže hangarů,z niž jeden začal hořet.
"Schytal jsem to do motoru!Sedám"!ozval se náhle hlas Franka Matsona a a Ken Brichta uzřel rychle klesajíciho mustanga, jemuž unikalo z motoru palivo a který krátce na to dosedl s vytaženým podvozkem na letištní plochu.
"Kryjte mě!Jdu pro Franka!,"pravil do éteru Ken Brichta a šel rychle na přistání vytahovaje podvozek přičemž za okamžik to pravé křídlo mustanga bylo zasaženo serií kulek, ale on nepřestal přistávat a poté dosedl poblíže mustanga Franka Matsona,který se krčil opodále.
"Tak nasedej jinej taxík nepřiletí!,"zavolal na něho a Frank Matson se rozeběhl a naskočil k němu do kabiny načež Ken Brichta začal s mustangem popojíždět.Za okamžik zvedl ho úspěšně do vzduchu spatříce na mnohých místech hořící letiště.
"Snad sis nechtěl spočítat všechny věže ve městě?,"řekl mu Ken Brichta,když se vzdalovali od letiště v doprovodu ostatních mustangů.
"Ne, to nechám na tobě až po válce,"odpověděl mu s úsměvem a oba se zadívali na Prahu,která začala zůstávat za nimi.