Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJabloň IV.
Autor
Twardowski
(7)
Po velké lásce se srdce musí nejdříve uklidnit a znovu najít ztracený rytmus poklidných duší.
Mozek musí přestat lyrizovat běžné úkony života, které bez ni stejně ztrácí smysl.
A hlavně: oči se musí bedlivě dívat všude okolo a uši pozorně naslouchat šelestu citů, protože ona může být ukryta kdekoliv.
(8)
Až v polích potkáte docela mladou dívku s tváří tak jemnou, že z mozku zmizí i poslední záchvěvy zloby a tón smutku, možná pochopíte, proč básníci píší básně.
Až ucítíte lehký letní vzduch po dešti, který nadzvedává drobné chomáčky sena, doposud ležící na zelené trávě, a uslyšíte šepot skromně malého vodopádu, možná pochopíte, proč léto vyhání milence z měst.
Až spatříte drobné děťátko, pro které je vším světem matčino objetí a oblohou matky zářivé oči, možná pochopíte, co je to láska.
(9)
Chtěl bych o tebe začít novou hru, protože doposud mi v rukávu zbylo pár vysokých karet a už umím lépe zacházet s rozdanými trumfy.
Jsem bezohlednějším hráčem a už se neslituji nad pláči soupeřů; proto bych chtěl o tebe začít novou hru.
(10)
Nechť znovu rozkvete láska v tomtéž létě, jež ještě ucítíme na svých rtech. Nechť se znovu zrodí má radost i jen na krátký čas, budu si ji pamatovat věčně.
Kéž by mi znovu, ještě v tomtéž létě, někdo otevřel oči v širý svět, abych viděl, co zavřeným očím zůstává ukryto.