Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMé oblíbené místo
18. 04. 2000
6
0
1315
Autor
Angelika
Mé oblíbené místo je každé místo, kde je mi dobře. Na takové místo se pak člověk rád vrací a je mu fajn. A když mám někoho opravdu ráda, je to každé místo. I Brno rozkvete, když je vedle mne on. Jenže teď jsem sama a tak vyhledávám lesy a čajovny. Proč?
Les je strašně krásnej i ten život v něm. Jdeš, teda snad tykání neurazí, a větve se kývaj jakoby na pozdrav. Zastavíš se a obejmeš strom a nebo se naopak jen tak rozběhneš, sedneš do jehličí, pozoruješ mravence,... . A hlavně víš, že se tam kdykoliv můžeš vrátit a nikdo tě nevyhodí. Ten les tam bude a bude stále svůj. Zvířata se nebudou přetvařovat, protože to nejsou lidi. Ty lidi, co kácej lesy a dokážou pošlapat všechno krásný včetně svýho štěstí.
No a když není po ruce žádnej les, jdu do čajovny. Nejčastěji je to literární čajovna v Boskovicích.
Každej tejden otevřeš ty stejný dveře s pokleslou klikou a vezmeš stejný místo. Obřadně listuješ čajovým lístkem a pročítáš ho i když už ho znáš skoro nazpaměť. Roibos, Assam, Darjeeling, Železná bohyně, Černej drak, Čaj proti šílenství, ... a někde na konci Babiččina zahrádka. Zacinkáš na zvoneček a objeví se před tebou slečna. „Přála jste si?“ A pak zase zmizí i s tím čajovým lístkem a zvonečkem. No není to jako v pohádce? Zvedneš se a začneš si prohlížet hřbety knížek. Tak kterou dnes? Horoskopy, psychologie, filosofie, básně, povídky, pohádky, ... to vše máš na dosah ruky. Jen si vybrat. Richard Bach – Nikdo není daleko. Koukneš se. Ta je nějaká krátká. Ještě Bukowski – Všechny řiti světa i ta má. Jo, to je to, co chceš číst. Zase se posadíš. Slečna přinese čaj. Naleješ si, ale ne jen tak ledabyle. Konvičku dáš asi 30 cm nad šálek. Dopadající čaj pak dělá bublinky a ty pozoruješ, jak se jedna po druhé rozplývají jako kdysi tvé sny. Otevřeš knížku. Teda ne, ještě ne. Ještě před tím zapálíš svíčku a zhluboka nadechneš vzduch prosáklý pachem vonných tyčinek. Možná se na chvíli zaposloucháš do hudby. Až pak otevřeš knížku a začneš číst. Čteš a zároveň vnímáš prostředí. Sem tam si doleješ. Až najednou je konvička prázdná. Vrátíš knížky, zaplatíš a odejdeš žít život řadovýho člověka.
sem si to četl ve škole...a pak mám dávat pozor když čtu takovýhle...pěkný věci, je to skoro jako moje snění...:o) moc pěkný
já vím, asi se dost opakuju, ale nepudem raději na pivo??
v lese spim normálně každej den, tak o tom číst nemusím
a čajovna?... tam ti pivo nenalijí
jo, jen tak mezi řečí ... TIP !! :-)
já vím, asi se dost opakuju, ale nepudem raději na pivo??
v lese spim normálně každej den, tak o tom číst nemusím
a čajovna?... tam ti pivo nenalijí
jo, jen tak mezi řečí ... TIP !! :-)
Angeliko, prózu na Písmákovi většinou vynechávám, ale tady jsem udělal výjimku a vyplatila se mi. Píšeš tak krásně, že bez váhání přidávám svůj Tip. Jenom lituji, že je to zatím jediné, co od Tebe coby Angeliky na Písmákovi je. Prosím Tě, pokračuj, i když chápu, že čas je nedostakový resource.
Tak toto ma, Najo dostalo. Ked som sa docitala, ze si aj Angelika, bola som zvedava, ci aj Angelika pise tak smutne a aha! Melancholicky, ale nie smutne! A mne tak blizko!! Popisujes... les, ktory patri aj mne... caj, ktory pijem rada i ja... popisujes pocity, ktore su sucastou mna. Vies, hadozienka, toto dielko ma len utvrdilo v pocite, ze kazdy sme sucastou druhych ludi, kazdeho dusa sa zrkadli v ostatnych. Dakujam za zazitok, a davam Tipa! :o)
PS: Bach je viac nez uzasny, je to hadam najsvelejsi spisovatel akeho poznam. Skus si precitat aj nieco od Frederica Tristana, on pise o podobnych veciach a tak kraaaasne!
Mnoho slniecka!
Daimon Terr
05. 05. 2000
teda Ánží, próza ti jde zbytečně dobře... a to tak, že ti snad dám i... tip
Krutý návrat do reality ...
Popsala jsi to hezky, jako bych tam opravdu seděl :o)
Anonym: Protoze jsem kdys byla nucena z neprizne osudu si zridit druhy nick. No po case mne napadlo, ze by mohla Angelika psat s hackama a carkama a dokonce by v zasade mohla psat "prozu". Nejak se mi ji totiz nechce motat mezi basnicky Naji. A tak prave dnes jsem se rozhodla sem dat toto prvni dilo Angeliky.
A svete div se, neni ani depresivni. Treba ta proza bude nakonec i jednou optimisticka. To je to, co se Naji zridka kdy zadari v jejich basnich. Snad takovyto vysvetleni staci, kdyz uz si rekl celemu Pismakovi "kdo jsem".